HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.23. 12:34

MEGINT TEMPO: 2009.01.20

 

Január 20 este 11 óra valahol Genova és Miláno közt
 
 
Kicsit nehezemre esik a blogolás, de MacGyver éppen vezet, úgyhogy rám hárul az éppen aktuális történések közlése. Igazából, ha választanom lehetne, akkor inkább egész nap blogot írok, csak ne kelljen megint váltót cserélnem. Az elmúl két napban ugyanis fejlesztettük egy kicsit a szerviz tudásunkat, mert úgy látszik még nem sikerült eleget gyakorolni. A story ott kezdődött, hogy sikerült váltót szerezni Bolsano mellett (Dél – Tirol, ha esetleg más is annyira eccerü lenne, mint én, és nem tudja, hol van) ami egy kicsit kiesik a verseny útvonalából. Sebaj, a lényeg, hogy van. Este hatra odarángatott minket a tréler, neki is estünk a Táltosnak, mint Foki a lábtörlőnek. Váltó pikk-pakk lent, másik váltó fel. Azaz csak majdnem mert nem ugyanolyan. Nem stimmel a kardán. Kis vakarózás, váltó le. Terepváltó váltó szét, a régin is, csere-bere, jó. Váltó fel. Röpke hat óra alatt megvagyunk. Elindulunk. Nagy vigyorgás meg minden, az se bírja a kedvünket szegni, hogy ez alatt a hat óra alatt KB 15 centi hó hullott, az viszont már igen, hogy amint az autópályára érünk, elkezd visítani a váltó. Igen, a váltó, amit az imént raktunk fel. Ezek után pedig valószínűleg egy tér-idő csapda közelében járhattunk, mert ami ez után következett, az nem volt mindennapi. Ati kicsit felfokozott idegállapotban telefonálni próbált a szervizbe, ahol a váltót kaptunk, de a telefonja lemerült. Az összedugott inverter nem működött a töltéshez. Ezek után elment az összes fedélzeti műszer, és a fűtés, aminek következtében egyből párásodni kezdett minden, nem lehetett kilátni. AGPS meghülyült, nem tudta mit akar, csak tervezett újra és újra. Plusz az én telefonom megállás nélkül magától kezdett nyolcasokat írni. Lassan kezdtem arra gondolni, hogy ez a végtelen megőrülés kezdete. Nagy nehezen kijutottunk a fekete lyukból megbirizgáltuk a biztositéktáblát és visszaindultunk az Alpokba. A műhely és a lehetséges szállás előtt kettő, azaz kettő kilométerrel egy erős szerpentin teteje felé végleg beadta a kulcsot a váltó. Reccsenés, koppanás, satu, ahogy lenni szokott. Ha nem egyesben kapaszkodunk felfele, akkor biztos megharapom a műszerfalra szerelt CB-rádiót. Kiszálltam a szakadó hóba, hogy felsétáljak az elakadásjelző háromszöggel, mielőtt egy Sainzként közlekedő digó belerongyol az út közepén füstölgő Táltosba. Ahogy visszafele sétáltam és belegondolva az éppen aktuális helyzetembe ránéztem az Atira, aki úgy nézett ki, mintha épp akkor evett volna meg fél kiló eleven varangyos békát, nem bírtam tovább és kitört belőlem a feszültség. Úgy elkezdtem röhögni, hogy szinte már majdnem sírtam. Aztán az Ati is. Itt már nem lehet mit tenni. Ha az ember már nem tud mit tenni kínjában, akkor a legjobb, ha kiröhögi saját magát. Az sokat segít. Ezután természetesen még hátra volt a neheze: kocsiban alvás (alvás?) újabb autómentő, vissza a műhelybe. Odaérünk, Franci, a szerviztulajdonos már szervezi a másik váltót. Szerencsére lett, de mondanom sem kell, Franci csak részben ismeri el felelősségét, tehát megint legombol minket. Szót sem érdemel, ha valaki volt már külföldön kiszolgáltatott helyzetben, akkor tudja, miről beszélek. Este nyolcra fenn a váltó, igaz három darabból kellett összefércelnünk, próba előtt nagy izgulás, vajon működik-e. sikerült, jó. Az aranyszívű szerelő srác, Kriszti és barátnője Ildikó, akiknek köszönhetjük, hogy szorult helyzetünkből kijutottunk, meghívnak még minket vacsira is. Köszönünk Nektek mindent még egyszer! Aztán beszállunk a Táltosba, és indulunk. Hullák vagyunk, két napja nem aludtunk, valszeg rendesen még két-három napig nem is fogunk, de megyünk és utolérjük a mezőnyt. Nem adjuk fel!  Ehe- ehe…
 
Kori alias Vader nagyúr (hogy kaptam ezt a hülye nevet?)
MCG FILMS TEAM 74

2009.01.23. 12:31

Talán mégis továbbmegyünk? 2009.01.19

 

Talán mégis továbbmegyünk?
 
Hosszú és idegőrlő órák után ismét úton vagyunk. Igaz nem a Táltos hátán, hanem egy trélerben ülünk, ami húzza-vonja. Kicsit visszafele haladunk,mintegy 200 km-t Bolsano felé ugyanis ott sikerült helyet és váltót találni. Még izzadunk egy kicsit, hogy jó is legyen a cucc a kocsiba, mert azt egy rövid pajeroból szedik ki. Jelen helyzetben – és főleg az egy napos tétlenség után- már ez is nagyon biztató. Talán sikerül még ma összerakni estig, és akkor „csak” 36 óra lemaradásunk lesz. Ha minden jól megy. Természetesen sok minden közbejöhet még addig is de azokon most kár rágódni. Észrevettük, hogy az egyik gázolajvezeték is szivárog, valószinüleg egy bilincs a hibás. Ha felemeljük majd megcsináljuk. Remélem más gond nem lesz vele, mert ez a váltó dolog erősen lecsökkenti a büdzsénket; az egész mentés elég sokba van!

MCG FILMS TEAM 74

2009.01.23. 11:56

Ózd-Bamako Express a Ráktérítő felé

Az Ózd Bamako Express csapatból ezúttal Borbás Péter jelentkezett be telefonon. A másik két telefon már megmakacsolta magát, a műholdast pedig még nem akarják túráztatni.

A tegnapi napon volt az ért össze előszőr az indulás óta a túra és a versenyútvonal. A Csillagok háborúja Tattooine bolygójának díszletei közé egész este folyamatosan érkeztek a járművek.

Az ózdiak hiányolták a szervezőket, akiktől jó lett volna információkat kapni a futam állásáról, esetleg egy rövid eligazítást kapni. Sajnos nem sikerült találkozniuk senkivel. Hiányolták a mentőautókat is, a táborhelyen nem látták egyik kísérőorvost sem. Nem mintha a rezidens Doki miatt bármi igényük lenne rá, mégis örültek volna a biztosítás látványának.

A táborhelyen bár találkoztak a Vörös Csepellel, de mire odaértek a legénység már aludt, reggel pedig már továbbindultak mielőtt felkelhettek volna. Sebaj napközben úgyis összefutnak. Az éjszaka hidege ellen a csapatok jelentős része alkoholos kezeléssel védekezett több-kevesebb intenzitással és eredménnyel.

A Kuzin team kis késéssel futott be az ózdiak mellé. Komolyabb gondjuk szerencsére nem adódott, de Péter és Attila diagnosztizált egy kicsit kotyogó belső gömbfejet a kormányműben. Komoly gond nem lesz belőle és mivel az ózdiak rendelkeznek tartalék alkatrésszel legfeljebb megejtenek egy cserét.

dscn2726A sátrazás didergősre sikerült, nem csak napközben volt elég hűvös útközben, de éjszakára, mint azt Rejtő regényeiből mindenki tudhatja, ez még tovább is hűlt. Ködös, mindent beborítóan párás, esős időben éjszakáztak és eddig ez az idő maradt is.

Jelenleg dél felé haladnak, a GPS szerint 528 km van előttük a következő táborhelyig a Ráktérítőnél. A Nyugat-Szaharai részen komoly katonai jelenléttel találkoztak, Mirage-ok repkednek a fejük felett, tankok, géppuskafészkek, bunkerek és természetesen ellenőrzőpontok bukkanak fel lépten-nyomon.

Próbálnak ma jelentkezni, ha lesz térerő, vagy röviden műholdas telefonon keresztül.

2009.01.23. 10:55

Megérkeztek a képek!

Végre kaptunk pár képet Zoliéktól. Visszamenőleg be lettek illesztve az aktuális bejegyzésekhez, de a fotóalbumban is megtekinthetőek.     FÉNYKÉPEK

2009.01.23. 09:34

Budapest-Bamako 5. nap - Go Bamako az első helyen

Ma reggel 8-kor 55 versenycsapat indult Foum Zgid-ből Assa-ba a Budapest-Bamako 5.napján. A 4. napi etap erősen megviselte a versenyzőket. Ezért a 130 versenycsapatnak kevesebb mint a fele vette át a mai munkalapokat. Sokan az éjszakát a Szaharában kellett hogy töltsék. A 43-as Alanatour legénysége hajnal 4-kor félúton a kősivatagban végképp elakadt: "Legnagyobb megdöbbenésünkre a dűnék között egy kiabáló alak rohant felénk a hajnali órákban. A helyi férfin autószerelő ruha és egy hímzett magyar címer volt" - nyilatkozta a csapat kapitánya. A zagora-i autószerelők minden évben lelkesen várják a Budapest-Bamako mezőnyét, mert ilyenkor van mindig munka bőven. Az egyikük egy hímzett magyar címert is beszerzett ruhájára. Az Alanatour csapat így megmenekült.



A mai etap egy pihentető szakasz volt a tegnapihoz képest. A Jebel Bani hegység egy eldugott falvában volt az első ellenőrző pont. Az 5 pontos kódot a falu polgármestere csak akkor adta ki a csapatoknak, ha azok apróságokkal ajándékozták meg a falu iskoláját. A 2. pont eléréséhez egy új extrém sportágban kellett bizonyítaniuk a versenyzőknek, a vezetés és a sziklamászás után jött az úszás, egy vízesés mögé kellett beúszni az értékes pontokért.

A nap végén az 1994-es Dakar egy gyorsasági szakaszának egy részén kellett teljesíteniük a versenyzőknek, ami bemelegítés volt a holnapi napra. A 4 órás befutón az 55 csapatból 16 ért időben célba.



Sokan ma érték utol a mezőnyt, akik még Európában akadtak el. A Budapest-Bamako szabályai szerint a versenyből nem lehet kiesni, csak pontot veszteni. Az egyik csapat Montpellier-nél akadt el, idáig szereltek, és ma csatlakoztak a versenyhez.

A 4. nap után a Go-go Bamako Team (Turjányi János, Zsom Lajos, Nagy József Attila) vezet 286 ponttal a versenyben. Nagy József Attila tapasztalt rally versenyző hírében áll, tavaly a Dresden-Breslau versenyen 4. helyet ért el.

Második helyen a 11. csapat, a homokdune.hu áll 281 ponttal. Tempfli Lászlónak nem ismeretlen a terep, hiszen egész októberben itt edzett csapatával. "Eltökélt szándékunk, hogy az idei Bamako-t megnyerjük" - mondta Tempfli.

A harmadik helyen a 31. csapat, a King Hill Team áll. Az idén indultak a Bamako-n először egy Nissan Navarra-val.

A nagy esélyesnek számító Ulrich házaspár visszaesett a 8. helyre. A továbbra is fájdalmakkal küszködő Danka Ulrichova nem adja fel, de láthatóan akadályozza a sérülése a versenyzésben.



A ma esti bivouac Assa-tól délre a Szahara egy eldugott szegletében fekszik. A csapatok szerelnek, pihennek, és a holnapi kemény napra készülődnek. A honap cél Smara. A csapatok átérnek az elaknásított nyugat-szaharai területre.

2009.01.23. 09:28

Problémák a segélyszállítmánnyal

Komoly probléma adódott a segélyszállítmány marokkói beléptetése során.

A kamiont, ami a közel 50.000.00 forint értékű segélyszállítmányt szállítja, a marokkói határőrség feltartóztatta. Megítélésük szerint a 24 tonna adomány túl nagy értéket képvisel és senki nem vállalja a felelőséget az országon áthaladásért. A napokban a vámterületen két kamiont is kifosztottak, így minden ott eltöltött óra komoly aggodalomra ad okot.

Több magánszemély és a Külügyminisztérium marokkói külképviseletének közbenjárására sem sikerült még rendezni a helyzetet. Sajnos a régióban eddig bevált kenőpénzt is visszautasították a vámosok, pedig erre még soha nem volt példa. Felvetődött az is, hogy az adomány egy részét Marokkóban ajánlják fel, de ez a megoldás sem hozott sikert.

A késlekedés miatt a szállítmánynak már vajmi kevés esélye van arra, hogy a tempót tartva beérjék a futamot. Így az adományok kiosztása során pont az adományozók nem lehetnek jelen.

Igyekszem követni az eseményeket és beszámolni a legfrissebb fejleményekről!

2009.01.23. 09:14

6. napi merítés

assi, Jan 22, 2009 09:01pm

RAID ADVENTURE TEAM
Szasztok, egész jól megyünk, de idén tényleg brutális a verseny. Az etapokra előírt időket lehetetlen betartani, naponta kb.20 feladatunk van. A 4.nap után a 6.helyen vagyunk. Danka sérülése miatt lazítani kellett a tempón. De még semmi nincs veszve. Ma jól teljesítettünk.
Juraj Ulrich

Eviii21, Jan 23, 2009 07:31am

Az 55-ös Tik-Tak Team tegnap sikeresen beért az esti célba, jelenleg a 20. helyen állnak. Együtt mennek 3 másik csapattal: 38 (Alfa hím team), 58 (Mig Team) és a 71-es (Bama Co.) csapattal. Mindenki jól van.

Rolli, Jan 23, 2009 07:48am

Reggelt Hölgyek,urak......kitekintünk.

-A Bud Spencer Bamako Team tegnap délután TanTan-ban volt és hál isten megtalálták a bikini Teamet....:)Azt irják,az igazi Afrikát már megérezték az Atlaszon átkelve,de minden oké velük.Este Star Wars partyra mentek õk is.....üzenem nekik,kérjenek Chuwbakkatól oltási könyvet mielött jattolnának...:)

-Az Alfa Hím Team nyomja a gázt a kicsit meggyengült géppel,de én nagyon szurkolok nekik.Megpróbálták megnézetni a gépet,de nem volt hozzá alkatrész,igy nem kerültek 400 kilométert mennek tovább.Az elsõ hajtás teljesen elszállt,szurkoljunk nekik a homokban.Már eltervezték jövõre is mennek,de akkor motorral.Lassan nem lesznek elérhetõek irja Bartal Attila csapatfõnök,mert a Sahara déli része következik.Thurayan biztassátok ti is õket!

-A Beer Team elõzõ este éjfélkor beért Foum Zgid-be.Elég keménynek találták a kõsivatagot.Fél tizkor már az esti szálláshelyükön  Assa városában voltak.DB Team-rõl nem sok információ van, jól vannak, szorgalmasan gyûjtik a pontokat. Jó hír azonban, hogy az ötödik helyen állnak!!!

-A LusteeNet BamakoTeam élvezte a tegnapi napot,az 5.elõkelõ helyen állnak.

-A Szászvári Rally Team tegnap forgatott egy kicsit Villám Gézáékkal,majd õk is Assa felé vették az irányt.

- A Roppant Team szintén nagyon élvezi Afrikát az autóval minden rendben tudtuk meg.

-A Hetes Busz a Tatooine-on bulizott,a hangulat kiváló,a kuplunk a gépben adott éjszaka egy pár fura hangot,de semmi komoly.Szép volt!

-Nem sokkal Forum Zgid elõtt a Sivatagi Cápák (41) defekt miatt kiállt a sorból majd kerékcsere után csatlakozott a többiekhez a fallal körülvett parkolóban.

-A NEWCASTLE 2B2B angol csapat Land Roverének a hátsó futómûve elfáradt és levált.

-A PrimaCo Team (49) rádiójával pedig továbbra is gond van, nincs bemérve, így adni tudnak, venni nem.

-Az INFO-FRAME harmadik napja sátrazik,de nagyon jó a hangulatuk,szintén Este már Assában voltak a Tûzgolyóval.

-A Polgárõrök végre behajóztak.Az elsõ napjukat töltötték Afrikában.Az MCG FILMS TEAM-el haladnak,akiknél néha elõforduló technikai hibák miatt,nem a saját választott tempójukban.Autópályán és fõutakon szöknek fel a mezõny után,kérdezem innen,hogy nem -e lenne inkább értelme a kijelölt útnak,de túra kategóriában.Autópálya itthon is van.Sajnálom õket a kocsi problémája miatt.Hajrá!


-A 100 fõs mezõnybõl már csak 59 csapat van versenyben.

tland, Jan 23, 2009 08:03am

Redworks 246 sokakkal együtt (Desert Knights, Master Cars) tegnap két órát töltött egy folyóban,aztán letáboroztak a GPS által jelzett útkeresztezõdésben,ahol keréknyomok sem voltak.Jól vannak ,élvezik Afrikát.
Desert Knights 04 a tegnapi napot egy óra alvás után jól teljesítette,és végre kiélvezhettte az autó rejtett technikai megoldásait pld.zuhany..:)

 

2009.01.23. 09:06

Hummerek Afrikában

Ma jelent meg cikk az Index Totalcar rovatán a cseh Hummer Racing csapatról. Úgy éreztem, a záró mondatokból, hogy Zirig Árpádnak sem lopta be magát a szívébe a csapat kedvenc járműve.

Mi kipróbáltuk, lefotóztuk és körbejártuk – Afrikába mégsem ilyennel indulnánk. Sőt, Kőbányára sem.

A kocsik fogyasztása terepen 20-30 liter, tehát egy kanna benzinnel legfeljebb 100km-t tudnak megtenni. A csapat lassan szembesül azzal a problémával, hogy a benzinellátottság Afrikának ezen a részén igen gyér és van úgy, hogy 600km-t is meg kell tenni a kutak között. Remélem a szervízkamion visz magával annyi tartalék üzemanyagot, hogy ezek a monstrumok ne szikkandjanak ki a sivatag közepén!

A fotógalériájukban már látható a tegnapi szakaszról is pár jól sikerült kép.

A fórumon az alábbi élménybeszámolót tették közzé:

 

[...] Bővebben!

2009.01.22. 23:10

Friss Hírek - 2009.01.22 20:28

Polgárőrök szorosan a mezőny nyomában

 

2009. 01. 22. 20:28 - Mobiltelefonos üzenet

 

Telefonnál: Mozsgai Endre

Üdvözlünk mindenkit!

Tegnap este 21.30 környékén sikerült elindulnunk Castellon spanyol városkából. 850 km-es éjszakai vezetés után elértük Algecirasban a ma reggeli legelső kompot, amellyel egy nagyon sima 2,5 órás átkeléssel átértünk Marokkóba. Tanger városában kötöttünk ki. A tenger sima, nyugodt volt, egy kicsit sikerült aludnunk is a fedélzeten. Meglepően gyors, 30-40 perces határátlépés után máris marokkói felségterületen találtuk magunkat. Ahonnan gyakorlatilag egy tankolás után azonnal indultunk autópályán Rabaton, Casablancan keresztül a mezőny után. Most helyi idő szerint 19:15-kor, ami Magyarországon 1 órával több /20:15/ Marrakech körzetében haladunk. Innen Agadir felé fogunk tovább menni, teljesen délnek fordulva Guelmim nevű városkából leágazva a verseny mezőny ma esti táborhelyéhez fogunk érkezni Assa –hoz, valamikor a késő éjszakai órákban.

 

 

 

Ezután megkezdjük első sátorozós, hálózsákos, homoksivatagos afrikai éjszakánkat. Néhány óra alvás után, 23.-án reggel, végre ismét együtt a mezőnnyel, rajtolunk. A holnap esti cél Smara lesz. Egy gyönyörű, változatos tájon áthaladó útszakasz, mintegy 400 km-es távolsággal. A tartalék üzemanyag kannáink már tele vannak. Elegendő vízzel, egyebekkel elláttuk magunkat.

 

Ezerszer jobb a hangulat, mint tegnap este volt. Hiszen tegnap este még esély sem volt rá, hogy elinduljunk a mezőny után, és itt vagyunk. Néhány száz km-re tőlünk a mezőny. A kétnapos lemaradást kicsit több mint egy nap alatt behozzuk, elég érdekes tett, még akkor is, ha a 74-es csapatnál néha előforduló műszaki hibák miatt kicsit lassabban haladunk. Ők Veronából rugaszkodtak neki az útnak újból, váltószerelések után, és Castellonál beértek minket. Ma ismét gondjaik voltak, motorhűtési problémák utána, meg kellett állnunk több mint egy órára szerelni kellett autójukat. Néha lassítanunk kell mert forr a vizük, de azért így is szép tempóban haladunk.

 

Az út során Marokkóban elég érdekes jelenségekkel találkozunk: autópálya leállósávjában focizó gyerekek, autópálya leállósávjában, vagy akár a külső sávjában megálló helyi autóbusz. Az autópályán szállnak fel-le az utasok, hagymát árulnak 10 méterenként. Néhány felüljáróról gyerekek kövekkel dobálták az autókat. Szerencsére mi megúsztuk, de a minket előző Mercedes gépkocsi jobb első ablaka ripityára robbant, gyakorlatilag kb. 10 méternyire volt tőlünk mikor egy kő eltalálta menet közben. Azonnal állt is félre és hívta a rendőrséget. Mi tovább mehettünk. Marokkónak ezen a részén az utak meglepően jó minőségűek, de eltanulták Európától az autópálya díjat és elég sok a fizető kapu. Erre nem gondoltunk előtte, hogy itt ennyi költségünk lesz ezzel. Az üzemanyag is egy kicsit drágább, mint amit vártunk. A jó minőségű diesel olaj ára 180 –190 Ft. környékén lehet, átszámolva. Nincs más választásunk csak az autópályákon és a főutakon haladni, hogy utolérjük a mezőnyt.

2009.01.22. 23:05

Éjszaka a Szaharában!

Sikerült beszélni Zoliékkal. Sajnos az előre ígért képek még mindig valami technikai probléma miatt nem érkeztek meg. A mentést követő események pár mondatban. Miután a 66-os rajtszámú UniversiTeam segített szorult helyzetükön, együtt indultak tovább. A kényszerpihenő miatt a szaharában érte őket a sötétség. A látási viszonyok a nullával váltak egyenlővé, így egyre nehézkesebbé vált a tájékozódás. Közben a 66-os csapat kétszer is elakadt (utóbbit defekt okozta), így Zoliéknak volt alkalmuk viszonozni a korábban nyújtott segítséget. Továbbindultak, de a vak sötétben hamar belátták hogy nem sok értelme van tovább bolyongani, ezért sátrat vertek a sivatagban.

Reggel úgy döntöttek hogy kihagyják a napi feladatokat és a műútra kitérve próbálják meg behozni a lemaradásukat. A terv szerint péntek reggelre, már újra versenyben lesznek.

2009.01.22. 21:47

Már a napi célban!

Hölgyeim, Uraim!

Jön egy pár csupa jó hír!

Norbert hívott pár perce:

Már a napi célban vagyunk, szintidőn belül! Egész könnyű nap volt, főleg a tegnapi után, ma végre tudunk főzni magunknak és rendesen pihenni.

Minden feladatot megoldottunk ma és be is értünk, tehát 100%-os napot tudhatunk magunk mögött. Ma korábbi Dakar rallys útvonalon is mentünk, jó volt. Szép helyeken jártunk, vízesések, barlangok, gyönyörű táj!

Holnap 400 km vár ránk, a teljes útvonal korábbi Dakar szakasz... ;)

És egy jó hír a végére: bár tegnap elég rossz napunk volt, mégis az 5. helyen állunk!!! A mai nap értékelése még zajlik.

2009.01.22. 21:39

Végre Afrika!

 6. nap

 

A mai napot viszonylag kipihenve kezdtük. Reggel sátorbontás, pakolás, eligazítás, majd konzervből reggeli. A kemping udvarából későn tudtunk kisorolni, elvesztettük a konvojunkat. Egyedül vágtunk neki a feladatoknak. Az első feladat nem messze volt az úttól. Egy „X” betűt kellett megtalálni, majd mintha kincset keresnénk ettől a ponttól egy irány és egy távolság volt megadva. Itt egy „K” betű volt a sziklára festve. A harmadik feladat Tata helységben volt. ( ez Tatabányától közel 4100 km-re van) A város szélén egy ház falára egy falu neve van felfestve: „Agouliz”. Sikeresen megtaláltuk, majd a feladat szerint elindultunk ebbe a faluba. Először a többi versenyzőt követtük, de ők össze-vissza kevertek a városban, ezért elhagytuk őket. Kiérve a városból a helyi rendőr segítségét kértük, aki pontos eligazítást adott. A keresett falu 30 km-re volt a főúttól. Kavicsos ösvényen haladtunk a hegyek között. A faluban Monsieur Feksi-t a falu bölcsét kellett keresni aki ajándék ellenében mondott nekünk egy számot: „25”. Ezután a feladat a következő volt: „A faluban kövesd a víz útját ameddig csak tudod, ha már nem tudsz többet mászni, ússz. Betű”. A faluból az éppen kiszáradt folyó medrében kellett felfelé mászni, követve a falu által épített vízcsatornát. Az út egy festői, pálmafákkal övezett kanyonon keresztül egy barlangban végződő hegyi forráshoz vitt. Itt a betű megkereséséhez hegymászói képességet, vagy az derékig vízben való gázolást kellett alkalmazni. Mi inkább másztunk. A betű jól el volt dugva, de azért meg lett: „F”. A kanyonban lefelé haladva kihasználtuk a nap erejét s 4 nap után először megfürödtünk a patak hideg vizében. A mai napon nagyon jól teljesítettünk, nem számított annyira az autó teljesítménye, így a mezőny első harmadában haladtunk. A előző feladatnál az profi Hammeres (7 db cseh HUMMER, csapatban, szervizkamionnal) csapatnak adtunk 2 órát. Lejöttünk a hegyekből, majd irány Assa. A város előtt 90 km-re letértünk az útról, s rátértünk a Párizs-Dakar útvonalra. Köves pisztén haladva begyűjtöttünk 21 pontot ami 5 feladat megoldásából állt. Betűk voltak elrejtve sziklákon, fákon, Dakaros útjelző buckákon. Találkoztunk Villám Géza stábjával, forgattunk egy keveset. Innen irány Assa.

 

Sajnos az utolsó két nap képeit nem tudjuk felrakni, éppen Assaban állunk sorban az internetért.

Pótoljuk, amint lehet. Bocsi.

 

2009.01.22. 21:34

Első nap a sivatagban

 Első nap a sivatagban

Reggel, miután felkelt a nap a sivatag közepén találtuk magunkat. Még mindig úgy érezzük, hogy eltévedtünk: nagyon fázunk, ez nem lehet Afrika. Reggeli után napi eligazítás, majd rajt. A tegnapi konvoj befogadott minket, velük indulunk a mai túrára. Az első betű 20 km-re levő kis falu postahivatalának oldalán találtuk. A második ponton levő betűt nem találta senki, valószínű lemosta az eső. Ne veszítsünk sok időt tovább mentünk volna a harmadik pont felé. Csakhogy a természet utunkat állta: A tegnapi esőzéstől a homok nagyon felázott, s a Passat farnehéz volta miatt elsüllyedtünk. Rádión a rendezők szóltak, hogy ne menjünk be a szakaszra, mert a terep 50-szer rosszabb ennél. Szót fogadtunk, így csináltunk magunknak egy pihenőnapot. Utólag belátva nagyon jól tettük, mert még a menő 4*4-es autók is megkínlódtak a tereppel. Van aki hajnali 3-ra ért a táborba. Mi a biztonságos aszfalt utat választva elindultunk Foum Sgid irányába. Útközben lazítottunk egy kicsit: fényképeztünk (nem a száguldó autóból), követ szedtünk az itthoniaknak, tankoltunk, majd időt szenteltünk az információs sávnak. Megálltunk internet kapcsolatot keresni Agazban. A napi blog e-mailjének elküldése 25 percet vett igénybe. Elszoktunk már ettől a „betárcsázós” lassúságtól, de hogy tájékoztatni tudjunk benneteket mindenképpen időt kell erre szakítani. Mint utóbb kiderült, a napi beérkezésért járó 5 pontot el is buktuk. 20:00 volt a szintidő, mi 25 perccel lekéstük. 2 óra kemény hegyekben történő sötétben autózás után 20:25-kor megérkeztünk a kempingbe. Az igénytelenség nőttön nől, ahogy haladunk délnek. Itt sátrat kellett felverni a köveken, majd végre először meleg kaja került a gyomrunkba. Ma időben sikerült lefeküdni, de az alvás keserves volt. Hideg volt az éjszaka, a szomszéd sátorban erős a horkolás, a talaj csupa kő.

A mai nap mérlege: Egyre több a „buckalakó”, rengeteg a kéregető gyerek. Ha megállsz bárhol nem telik el egy perc és a föld alól is gyerekek kerülnek elő. Nehéz lerázni őket. Ha adsz még többen jönnek. Meg kell gondolni hol állunk meg. Amúgy az emberek kedvesek velünk.

2009.01.22. 20:37

Ózd-Bamako Express Tatooineon

Ma este 19:00-kor beszéltem Dobos Attilával az Ózd Bamako Express csapatból.

A tegnapi napot Marakeshben töltötték, ahol egy kis városnézést csaptak több más csapat részvételével. Némi fertőtlenítést követően fogtak egy taxit, majd 7-en bepréselődtek a 123-as Mercedesbe és bekocsikáztak a Marakesh festői történelmi városrészében található ételbazárba. Európai szemmel nagyon különös dolgokat láttak, így jó darabig nézelődtek a piacon mielőtt nekiláttak volna a vacsorájuk elköltéséhez. A piacon versenyeztek a sok európaiért az árusok, így viszonylag egyszerűen tudtak alkudozni, vettek szárított gyümölcsöket és pár csecsebecsét. Vacsorára szintén az ételbazárban tértek be egy helyre, ahol mentateát ittak és felséges csirkét ettek frissen sült lepénykenyérrel. A vacsora után visszataxiztak a szállásra, majd ismét fertőtlenítettek, hiszen az egészség mindenek előtt!

Ma az Antiatlaszon keresztül indult el a csapat a ma esti szálláshely a Csillagok Háborúja forgatásakor a Tatooine bolygó helyszíneként szolgáló díszletek felé. Festői tájon ezer színben tündöklő sziklák között haladtak át. Nap közben Guelmim-ben álltak meg pihenni. Egy Rejtőkönyvből kilépett tuareg invitálta be őket a helység szintén légionárius történeteket idéző csehójába. Mint kiderült az ember három európai nyelven tűrhetően beszél, így a kávézás igen jól sikerült, nagyon kedves embereket ismertek meg.

Ahogy haladnak dél felé egyre tapinthatóbbá válik a szegénység. A kéregetés már folytonossá válik, komoly erőfeszítést igényel az, hogy megállják.

A beszámoló szerint a Kuzin Team és a Vörös Csepel már előttük járhat, így az este ismét be fogják őket érni a táborban. Addig előttük még 180 km volt és egyenesen beleautóztak a naplementébe.

2009.01.22. 17:49

Roppant Team Afrikában

Sikerült egy hosszabb beszélgetést megejtenem a Roppant Teammel, az elmúlt pár nap történéseiről. Kezdem a legjobb hírrel. Ahogy én az élménybeszámolókból leveszem a dolgot, nagyon-nagyon élvezik ezt a kis kiruccanást. Fáradság ide vagy oda, pörögnek nagyon...minden nap új élmények, hihetetlen szépségű tájak, érdekes emberek, váratlan fordulatok...a szív, a lélek, a kiváncsiság viszi őket tovább, akkor is amikor néha már hulla fáradtak.

4. nap

Reggel érkeztek meg komppal Melillába, ami Spanyol felségterület. Itt nem is az volt a legnehezebb feladat, hogy átkeljenek a határon, hanem hogy egyáltalán kijussanak a városból és megtalálják a határt. A navigációs rendszerek ebben sajnos nem nyújtottak túl sok segítséget, úgyhogy maradt a bolyongás, keresgélés. Mint azt már többször írtam, aznap az Atlasz hegységen kelltek át, ahol nekik is kijutott a jóból. Ők ugyan nem futottak bele lezárt útszakaszba, de a hóvihar elkapta őket rendesen. Mint ahogy az több blogon is olvasható, nem mindenki számított hóra Afrikába (Jani igen, még hóláncot is vitt, aminek biztos nagyon fognak örülni majd Bamakoban ;)). Ennek ellenére sikerült majdnem az összes feladatot teljesíteni aznap és éjfél után nem sokkal megérkezni az aznapi checkpointra. Ekkorra már eléggé szétszakadt a mezőny, így elmondásuk szerint a megbeszélt időre a kb. 130 csapatból mindössze kb. 70-en értek oda. A 4 napos összesítés szerint ezzel sikerült az előkelő 10. helyet (holtversenyben) megcsípniük, ami finoman szólva sem rossz eredmény egy ilyen erős mezőnyben. Így tovább!!

5. nap

Ez egy igazán embert próbáló nap volt...igazi afrikai kaland. Folyókkal, amiken ép hidak és kerülőutak hiányában autóval kellett átgázolni. Homokdűnékkel ameddig csak a szem ellát. Homokviharral, vadon kószáló tevecsordákkal, kietlen sivataggal, leírhatatlanul szép tájakkal. A nap nagy része sivatagon át vezetett...homokdűnére fel, homokdűnéről le, homokdűnére fel... A kocsi bírta és Jani meg Marci is. Egy apró fennakadásuk volt, amikor egy kis időre szó szerint fennakadtak az egyik dűnén. Mire jött volna a segítség már sikeresen ki is szabadították magukat és mentek is tovább. Később egy másik csapatnak is a segítségére siettek, úgyhogy nem unatkoztak egy percig sem. Mivel nem álltak túl jól az idővel, és sötétedés után a sivatagban autókázni elég veszélyes ezért egy biztonsági utat választottak, ami viszont egyben egy jó nagy kerülőt is jelentett.

6. nap (ma)

A tegnapi nehéz szakasz után, ma egy viszonylag könnyebb szakasszal kedveskedtek a szervezők a résztvevő csapatoknak. Foum Zgid-Tadalt 450 km. Nem kevés, de nem is sok, tekintve hogy sokkal jobbak a terepviszonyok, mint tegnap. Arról nem is beszélve, hogy mióta elindultak tegnap elöszőr sikerült normális szálláson megszállniuk és nem autóban tölteni az éjszakát. Ez ugye még itt Afrikában is ágyat jelent, meg meleg vízet, ami sokat segített abban, hogy frissebben vágjanak neki a mai nap feladatainak.

Lekopogom én is, de úgy néz ki az autó nagyon jól bírja. Jani bácsi tólja neki rendesen, ahol csak lehet és nagyon élvezik az extrém körülmények közti kocsikázást. Havas hegyvidék, sivatag, sziklás terep, hóvihar, homokvihar, folyón átkelés...olyan embernek, mint Jani is, akik imádnak vezetni, olyan ez mint egy vidámpark. :) Ha minden igaz egykét érdekesebb menetről lesz majd videó is youtube-on, de félek ezt már csak útólag fogjuk élvezni, mert az internet kapcsolattal nagyon hadilábon állnak. Ma este megpróbálnak majd küldeni pár képet, meg Jani is írt valami kis élménybeszámolót, de korántsem biztos, hogy fel tudják tölteni.

2009.01.22. 14:18

Elhagytuk a Naprendszert... irány a peremvidék és a Tatooine bolygó!

Kalandos északán vagyunk túl. A Marrakech-Ourzazate út le volt zárva, két méteres hó esett két nap alatt az Atlaszban. Kisebb kupaktanács után minden közelben levő autó az éjszakai Agadir felé való továbbhaladást választotta. Az út eleje autópálya (25km), után még van egy kis egyenesebb rész, majd következett egy szűk rossz út egészen Agadirig.  

Gyula bekapcsolta magát zombi-fokozatba, igy hajnal fél kettő kőrül sikerült leérnünk. Kerestünk egy szimpatikus benzinkutat és mindenki elájult. Fél nyolckor volt ébresztő, a remek kávé, a friss (4fok) reggel és a (közepesen alapos) tisztálkodás után igazán fitten vágtunk neki az előttünk álló mindössze 320 kilométernek a Tatooine-bolygó felé. 

Reggel óta folyamatos a haverkodás, jönnek-mennek a Bamako-s autók. Találkoztunk az idei Csepelesekkel is, majd Guelmimben átadtuk a Szaid barátunk által Pestről a családjának küldött ruhacsomagot. Majd nyomás tovább, innen már igazából kanyar sincsen Tan Tan-ig, viszont internet sem lesz, úgyhogy ha minden igaz lesz időnk rendesen felkészülni az esti G’Roby partyra, csapra verni az első hordó Budweisert, megfőzni a marhagulyást a résztvevőknek valamint a két napja halogatott akicót is végrehajhatjuk: Szabolcs haját 1cm-esre visszametsszük. 

Mindenki rendben van, de tényleg. Rend van a gépben is és a fejekben is. Éjjel Gyula hallott ugyan valami hangot, de nem találtak semmi komolyat, valószinűleg a kissé túlerőlttett (960km 20 óra alatt…) kupplung vacakolt.  

Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok, Hajrá Marokkó – és persze Go Bamako!!

És akkor jöjjön néhány fotó a tegnapi napról.

Marrakech:

Jóreggelt!

Feltöltjük a viztartályt:

Húsvásárlás:

Vörös Csepel:

 

Ajándékok:

2009.01.22. 14:02

Úton Assa felé

Az imént beszéltem Lusteeval.

Tegnap hajnali 4kor értek be a napi célba, 2 órát aludtak a kocsiban, majd továbbindultak a mai szakaszra.

Ma könnyebb és jobb útjuk van, mint tegnap volt, reményeik szerint időre be fognak érni.

A feladatok nem egyszerűek, de többé-kevésbé meg tudják oldani.

Az autóval minden rendben van, semmi gond nem volt még (kopp-kopp). Ők egy kicsit fáradtak, de egyébként jól vannak és jó kedvre deríti őket a sok buzdító sms.

A nap híre pedig: A 3 napos marathon után az igen előkelő 4. helyen állnak, 4 ponttal lemaradva a 3. helyezettől. A tegnapi szakasz eredménye eddig még nem ismert.

Később még jelentkeznek.

2009.01.22. 13:16

5. nap Versenyzők Forum Zgid-ben

A Para Normal Team blogja alapján a versenyzők a szervezők nyomatékos figyelmeztetésének ellenére éjszaka vágtak neki a Zagora-Foum Zgid közötti  410 km szakasznak. Ennek az útvonalnak a jelentős része földút ami kb. annak felel meg, mint amikor itthon az ember a friss szántáson vág keresztül, keresztben, döcög, néha süpped, és nagyon nehezen követhető. A pár fős konvoj szépen tíz kocsira duzzadt, majd elhúzott mellettük a Hummer csapat az öt hatalmas tankkal.

Nem sokkal Forum Zgid előtt a Sivatagi Cápák (41) defekt miatt kiállt a sorból majd kerékcsere után csatlakozott a többiekhez a fallal körülvett parkolóban.

A 100 fős mezőnyből már csak 59 csapat van versenyben. A 99-es rajtszámú angol csapat Land Roverének a hátsó futóműve elfáradt és levált.

A beszámoló szerint a szervezőkkel kicsit nehezen sikerült a fair-play pontokat elszámolni, de ha minden igaz sikerült megegyezésre jutni.

2009.01.22. 12:19

Horkolás a Szahara közepén

Szívás, hogy az Index horkolós riportét a Szahara közepén egy zajokra szuper érzékeny csapattal hozta egy fedél alá a szükség. A kiesések miatt úgy esett, hogy a tervekkel ellentétben Mezugában ismét a pestiestes csapat autójába ült be, és szerda éjfélkor a zagorai szerelőnél kiderült, nem is éri el a következő befutó helyét. Hotelbe kényszerültek az egynapos sivatagi döcögés után.

 


Az Index riportere mögött ekkor már 90 órányi folyamatos autózás állt, plusz még a 6 órányi kompozás a viharos tengeren.

A 90-ből 75-öt az elszánt Homokdűne csapat Land Cruiserében töltött ötödik utasként. Tempfli László eldöntötte, hogy a sokadik Bamako után a drasztikusan megemelt részvételi díjak miatt jövőre már nem vesz részt, ezért az idén még megnyeri a versenyt. Tempfliék bele vannak zúgva a technikai sportokba, és bíznak az autójukban is, így a három napos maratoni etapon megállás nélkül gyűjtötték a pontokat. Gyakori stoppal, alvás szünetekkel nem is lehetett volna teljesíteni a Bresciától Merzugáig tartó feladatsort. A pontgyűjtés alatt néha órákat rodeózott a kocsi kiszáradt folyóágyakban, éjszaka robogott át az Atlaszon homokkal vegyes hóviharban és a csapat folyamatosan zsonglőrködött két GPS-szel. A három nap alatt csak azzal a néhány teammal futottunk össze, akik hasonlóan elszántan álltak neki a versenynek. A megszakítás nélküli rohanás ellenére szerda reggel az utolsó pillanatban, a következő szakasz kezdete előtt egy órával futottunk be a sivatagi táborhelyre.



Persze itt sem úgy alakultak a dolgok, ahogy terveztük. Kiderült, hogy többen már feladták az erölködést, azok közül, akikkel az Index utazott volna. A pestiestes Balatoni Attila és Pásztor Tibor viszont régi ismerősként felkarolta az újságírót. Ők nem virtuózai a GPS-nek, inkább más csapatok társaságában szeretnek utazgatni. Egyszer még a kormányt is átadták a riporternek, azzal a feltétellel, hogy írjon róla. A baj az volt, hogy öt perc után az első mélyebb homokos hegyoldalban kénytelenek voltak belátni, elszállt a négy kerékhajtás, ezért a kijelölt úton nem megy fel az autó. A tanácstalanságot erősítette, hogy a völgyre épp homokvihar csapott le.



Hosszabb gondolkodási szünet után egy német autó biztonsági kíséretével végül egy másik úton mégis sikerült átjárót találni a nehéz szakaszon.

20-30 kilométeres átlagsebességgel poroszkáltunk át a sivatagon, és éjfélre befutottunk a környék legnagyobb városába, ahol 10-20 autón már dolgoztak a helyi mesteremberek.

Éjjel viszont nem élvezték, hogy a személyes rekordnak tekinthető 90 óra után horkolt a riporter, ezért többször is felrázták álmából.

2009.01.22. 12:17

Obamát nézte Afrika is

A futam éppen az amerikai elnök esküjének napján ért Marokkóba. A nadori húsboltos is élőben nézte a szertartást.

2009.01.22. 09:28

A Hetes buszt eltéritették. Az időjárás nem kegyes.

Utolsó hireink szerint a csapat tegnap délután Marrakech felől nem tudott eljutni Ait Ben Haddou-ba, az utat lezárták a hatóságok a kedvezőtlen időjárás miatt. Ahhoz nem volt kedvük, hogy megkerüljéki az egész hegységet, igy továbbmentek Agadirbe, a tengerpartra. A szép kasbah kimaradt tehát.

A mai cél a Tatooine bolygónak elnevezett útmenti pusztaság, ahol tavaly is nagysikerű bulit csapott a Hetes, reméljük idén is jó lesz a hangulat és még birják szusszal a csapatok.

 

Az időjárás is javulhatna, mert nem forralt borral készültünk, hanem hideg csapolt sörrel... de legalább Karcsi főz majd valami lélek- és gyomormelegitőt.

Tavaly is hideg volt, az idei bulira ugyan forró afrikai ritmusokkal készülünk, de mindenkinek üzenjük, hogy komolyan öltözzenek fel, vagy ropják nagy hévvel!

2009.01.22. 09:08

Friss hírek - 2009.01.23

 A 81-es csapat, a polgárőrök nem adták fel!!!

      1. 21:49 – Mobiltelefonos üzenet

 

 

Telefonnál: Szabó Tamás

Az otthonról jött jó tanácsok alapján oda jutottunk a szerelőkkel, hogy a főnök behívott az irodájába és megmutatta, hogy neki diplomája van, és mi hagyjuk békén. Utána már feladta az egészet, hogy rossz az egész motor, különben is öreg az autó, de azért a végén csak nekiálltak megnézni a kipufogógáz visszavezető szelepet, amit mi fél napja mondunk nekik, hogy meg kéne nézni. Ezek után kiderült, hogy ez rossz és mosolyogva közölték, hogy ők ezt mindjárt megoldják. Azóta tökéletesen működik az autó. Most már az itthonról kapott adagolóval és a lezárt szeleppel remekül haladunk az autópályán, nyomunkban a 74-es csapat, aki pont utolért minket a szerviznél a két váltócsere után. Így együtt próbáljuk megtenni a hátralévő utat.

 

- Mikorra várható a komppal való átkelésetek?

Nem abba a kompkikötőbe megyünk ahova eredetileg mentünk volna, hanem egy másikba, ott sűrűbben jár a komp. Reggel 7-kor indul az első, 9-kor a második. Szeretnénk a 7 órást elérni, ha nem akkor a 9 órással megyünk át. Ottani időeltolódás miatt a 9 órás is helyi idő szerint 8:45-re érkezik. Mindössze 45 perc alatt megy át a csatornán ez a komp. Utána ott vámvizsgálat és próbáljuk beérni a menetet.

 

Köszönjük szépen mindenkinek a bíztatást, köszönjük a sok segítő telefont az ötletekkel. Az alkatrészt és mindent, mindent köszönünk. Nagy támogatást kaptunk. Örülünk, hogy ennyien szurkolnak nekünk.

 

Telefonnál: Svigelj Sándor

Nagyon szépen köszönjük a sok szurkolást és segítséget. Üdvözlök mindenkit otthon! És szeretnénk kérni mindenkit, hogy feltétlen ékezet nélkül küldjenek sms-t, mert különben nem tudjuk elolvasni azt amit küldenek. Nagyon szépen köszönjük a sok sms-t amit eddig küldtek nekünk.

Üdvözlöm az otthoniakat, minden kedves barátomat, minden szurkolónkat!

 

Telefonnál: Mozsgai Endre

Már kezdtem volna kicsit megrogyni, de MEGYÜNK!!! Az a lényeg, hogy megyünk!

Még 800 km, a GPS szerint 02:20-ra érünk Algeciras-ba, valamelyik komppal átmegyünk délelőtt. Csak menjünk.

Köszönünk mindent mindenkinek! És a „kitartást” is csak „a” betűvel írják mert nem tudjuk elolvasni! Köszönjük!

 

 

 

2009.01.22. 09:02

Citroen DS 3.-5. napig

Több mint 4000 kilométer megtétele után a srácok megérkeztek Afrikába.  A kompolásnál több órát várakoztatták őket, de a végén sikeresen átértek.

A svéd mentőautóhoz csatlakoztak, akik a Spanyol szakaszt 80 km/h tempóban tudták csupán megtenni, miközben az autó fura hangokat hallatott.

Tegnap és tegnapelőtt a DS nem igényelt szerelői beavatkozást, így aránylag zökkenőmentesen tudtak haladni. Talán egyedül voltak akik a túra kategóriából egy négycsillagos hotelben szálltak meg éjszakára. Gondolom a srácok egy kicsit rá akartak pihenni a következő napok nehézségeire.

Marakesh Ibis hoteléből tegnap felvették a kapcsolatot a világörökség részét képző Ait Bennadou oázisban található Hotel Kabash-al, hogy szállást foglaljanak. Nagyon meglepődtek azon amikor azt közölték velük, hogy az  oázis a hótorlaszok miatt megközelíthetetlen. A norvég Bergentől Oslóig és onnan Budapesten át Afrikáig utaztak napsütésben azért, hogy Afrikában hóba fussanak bele. Így inkább Marakeshben maradtak több más csapattal és ma indulnak délnyugat felé.

2009.01.22. 08:48

5. napi merítés

A ma reggeli merítés a fórumról

CACH Citroen CX Team, Jan 21, 2009 05:45pm

Ma reggel elindultunk Marakeshbol Ait Benhoddou irányába, de Ait Ourirtnàl a rendőrök lezárták az utat a hótorlaszok miatt, az Atlaszon átvezető hágó elzáródott. Kb 1.5-2 órát vártunk; aztán visszafordultunk. Közben a lengyel Teherautós csapattal találkoztunk Ők is visszafordultak.

Kóricáltunk egy kicsit az Atlaszban és elindultunk Tatooine felé. Most Agadirban vagyunk, keresünk a környéken szállást, holnap pedig folytatjuk az esti cél felé az utat.

petyusa, Jan 21, 2009 07:31pm

A 66-os UniversiTeam is jól teljesített ma, egy darabig a mezőny élén is autóztak. Aztán visszafordultak, mert a beragadt 117-es autó segítséget kért. Közben ők is elakadtak és egy órát ástak, hogy kiszabadítsák magukat, majd eljutottak a Hungaricum Team autójához és segítettek kimenteni a járgányt. Az egész akció 3-4 órát tartott, úgyhogy ők már biztos nem érnek be estig a célba, de azt mondták, hogy most nem is foglalkoznak ezzel. Örülnek, hogy segíthettek és annak is, hogy minden feladatot megoldottak.

Ezt az akciót a versenybírók fair-play pontokkal honorálták, így az aznapra vonatkozó teljes pontszámmal zárta a csapat a versenyt.

gojo, Jan 21, 2009 08:43pm

8 óra körül beszéltem néhány csapattal, és a következő információkat kaptam.

Komoly problémák adódnak, folyamatosan, mert az elmúlt napok, és a decemberi esőzések miatt az Antiatlasz területein, és Marokkó déli részén kaotikusak a közlekedési viszonyok. Elmosott hidak, beszakadt úttest és folyamatos útelterelések lassítják a közlekedést és teszik nehézkessé a versenyzők, és a túra útvonalakon haladók dolgát. Nagyon sok alkalommal csak a hömpölygő folyókon átgázolva kerülhetőek meg a leomlott hidak, így nagyon fontos hogy mindneki nagyon körültekintően haladjon.

A mai napon baleset is történt, egy motoros bukott, de sajnos semmi előzetes informació nincs arról, hogy ki volt az és mennyire komolyak a sérülései. Folyamatosan próbálom elérni az orvoscsapatokat, de nem sikerül információhoz jutnom.

A mai napon az egyik orvost szállító kísérőautó is szervízben töltötte a nap egy részét, két tönkrement lengéscsillapító miatt, de a csere után továbbindultak a napi etap célja felé.

Szintén Zagorában, az egyik Niva váltócserére várt, napközben, és estefele úgy tűnt hogy sikerült alkatrészt találni, és megoldódik a problémájuk.

A Duna TV csapata, a mai napon jol haladt mignem egy vizmosasban ragadtak, es majdnem egy oraig tartott mire megtalaltak a megfelelo helyet a kikapaszkodasra, ugyanis a feher toyota hajtaslanca gyengelkedik, csak hatsokerek hajtasa van.

A Tura kateoriaban, a holland holgycsapat, a mai napon elhagyta Ourzazate korzetet es az itinerben megjelolt mai pont fele vetek az iranyt.

A 7-es busz a delutan folyaman idult Marakeshbol, es szinten Ourzazate-ba tart. A kovetkezo koordinatan lesz megtalalhato ma este: N30'54.183 W06'54.680
A koordinátán a fázósaknak szálloda is található.

gojo, Jan 22, 2009 12:08am

Most kaptam a hirt a Duna TV cspatatol, hogy jelen pillanatban Zagora varosaban vannak, a 82-es rajtszamu Patrollal, mert Duna TV utojat egy muhelyben nezik at a gyengelkedo elso hajtas miatt. Kb. 100-120 km-re vannak a napi etap celjatol.

Eviii21 Jan 22, 2009 07:35am

 

Tegnap este az 55-ös Tik-Tak Team az esti céltól kb. 20km-re defektet kapott, de segítséggel kijavították a hibát, és sikeresen beértek a célba 2 másik csapattal együtt, ha jól tudom az 58-as, 71-es csapattal.

Beer Team, 8:00

Éjfél körül sikeresen beért a csapat a marokkói Foum Zgid-be. Az időjárási körülmények és az útvoiszonyok meglehetősen mostohák voltak, a teherautó teteje többször is métereket lengett ki... végülis ez már a kősivatag, igazi "kemény terep".

tland, Jan 22, 2009 07:50am

Éjszakai infok: MasterCars 73 este 10 körül ért a táborba.Jól vannak.Világítás gondokkal küzdenek ,neki estek még este a szerelésnek.(10 lámpából valami csak világít)
Redworks 246 átváltott versenyautóból motoros kísérõ autóvá így tét nélkül turázgatnak.
Desert Knights 04 egy kiadós repülés után  egy sziklán landolt,amit az olajteknõ bánt.Éjszaka 1/2 2-re a hibát elhárították,1/2 3-ra az elveszett olajnyomást is megtalálták ( elromlott a müszer made in Kina) és mentek aludni.(Mi is)
Valamelyik fórumon olvastam a vontatásról,szerintem Õket mentették.Bárkinek is köszönjük!!!

Roli, Jan 22, 2009 08:10am

Nem csak a Bamakósoknál van szar idő,nálunk is ......versenylovaimat sűrgősen, vizilovakra cserélném, illetve ha már cserét ajánlok akkor még egyet......a4-es rajzlapomat hasonló kondíciókkal rendelkezõ Audira cserélném....csak az idő miatt.....na lássuk:

-A Bud Spencer Bamako Team tegnap reggel együtt volt a Sport Time, Prompt Pharma, Pasák, és Monobau csapattal.Mikor felébredtek az Opeles Csajok leléptek....ilyenek a nők.....:) Amúgy havas esőben várost néztek de autóztak vígan. A Pasáknak  melegedett a vízük, de megoldották a problémát. Ők szolgáltatták azt a hírt is,hogy a SPRINT TIME TEAM, Alvinka, F1 NÉGYKARIKA TEAM, Airwood, KMS Team, Active Light-Lethenyey, továbbá Egy ukrán és egy angol team is hozzájuk csapódott, így velük is minden oké. A Bikini válogatottról nincs hírük,viszont szerintük nem egyszerű egy arab billentyűzetrõl irni...... :lol:  :lol: 

-Az Alfa Hím Team-nek elszállt tegnap az elsőkerék hajtása, elásta magát a gép, még mindig fennál a meghajtás probléma, de a srácokat kiásták és haladnak a Szaharában. Amúgy ahogy sejtettem, az élbolyban mennek.

-A Discovery Team tegnap Marokkóban járt, végre volt net igy a blogjukra érkeztek a beszámolók és a képek.Hajrá srácok.

-A Beer Team tegnap átkelt az Atlaszon, mindekettőjüknek tönkrement a telója, de azért majd jelentkeznek. Épségben megérkeztek az esti táborhelyre, a marokkói Merzouga-ba. DB Team szintén sikeresen folytatja az útját. Kisebb technikai probléma (defekt) ellenére hasítják a km-eket. Minden pontot próbálnak begyűjteni, ezért szinte megállás nélkül nyomják.

-A Sivatagi Tigrisek az első éjszakájukat Afrikában az autóban vészelték át,hóban ,fagyban....:)

-Az Alemontes és a Melides Fora de Estrada Portugál csapatok értek tegnap este elsőként az esti táborhelyre.

-A Hetes Busz borjuragu levessel a fedélzeten robog Marokkóban.

-A Raid Adventure Team érthető okokból de állítólag gyengén teljesített a 152 pontból 112-t gyüjtöttek be.

-A Desert Donkey -tól érkezett a hír,hogy megvan a kocsijuk első problémája, eltört egy rugó, a tegtnapi etapot kihagyták, betonon mentek a mezőny után.

-A Gondwana team blogjából idézek: "Ötödik napunkon inkább viselkedtünk turistaként, mint igazi utazóként. Ettõl függetlenül remekül éreztük magunkat. Séta Fes sikátoros medinájában, majd Meknes, Rabat, Casablanca útvonalon Marrakech-ig jutottunk."

-Az abszolút kedvenc Para Nortal Team idézeteit kihagyom, fentebb és/majd Szt Amástól olvashatóak.

-LusteeNet Bamako Team-nek tegnap kissebb eltévedései voltak,de semmi komoly. Mennek,minden oké.

-A Polgárőrök tegnap este 20:45-kor elvileg kigurították a kocsit a szervizből, így úton vannak a mezőny után.

-A sat.hu csapata este megérkezett Agadirba.Piázgattak kicsitz a többiekkel,a szállás és a kaja jó azt irják. Hurrá!

-A SzászváriRallyTeam úton van,nagy rohanásban,de tetszik nekik a 180-as lityinkénti gázolaj.

A Hírek szerint tegnap estig 70 autó érkezett meg a táborhelyre.

2009.01.22. 00:42

Jelenleg Zagoraban

Egy perccel ezelőtt sikerült Norbeeval hosszabban beszélgetni, íme:

Jelenleg Zagoraban vagyunk, a napi céltól nagyjából 200 km-re. Most pihenünk ey kicsit, bevárunk pár csapatot, gyakorlatilag a mezőny nagy része itt van körülöttünk. Nem éjszakázunk itt megyünk tovább a napi célig, ahova szintidő szerint este 8 óráig kellett volna beérni, de olyan kemény a terep, hogy helyenként csak 20-25 km/h-val lehet haladni. Ma megtapasztaltuk a valódi homokos sivatagot és kősivatagot is, kisebb eltévedéseink voltak, de semmi komoly.

Tegnap sikerült pihenni, 6 órát aludtunk, ma ez kimarad valószínűleg... Ne izguljatok a pontjaink miatt, a mai szakaszon eddig mindent megoldottunk, még három feladat van hátra. Ha reggel 7 óráig leadjuk a napi célban a feladatmegoldásokat, akkor az azokért járó pontokat természetesen megkapjuk.

A helyiek egyébként nagyon aranyosak, minden faluban állnak az út szélén, integetnek, mosolyognak, örülnek nekünk és nagyon segítőkészek! Sokszor jobban tisztában vannak a mi feladatainkkak, mint mi magunk!

Tényleg nagyon köszönjük az sms-eiteket!!! Hihetetlen erőt adnak, nem gondoltam volna! Küldjetek továbbra is, mert ez motivál bennünket, mikor már elkedvetlenednénk, akkor egy-egy érkező sms hatalmas erőt ad! Így tovább!!!

Délelőtt jelentkezünk!

Norbee

süti beállítások módosítása