HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.23. 09:34

Budapest-Bamako 5. nap - Go Bamako az első helyen

Ma reggel 8-kor 55 versenycsapat indult Foum Zgid-ből Assa-ba a Budapest-Bamako 5.napján. A 4. napi etap erősen megviselte a versenyzőket. Ezért a 130 versenycsapatnak kevesebb mint a fele vette át a mai munkalapokat. Sokan az éjszakát a Szaharában kellett hogy töltsék. A 43-as Alanatour legénysége hajnal 4-kor félúton a kősivatagban végképp elakadt: "Legnagyobb megdöbbenésünkre a dűnék között egy kiabáló alak rohant felénk a hajnali órákban. A helyi férfin autószerelő ruha és egy hímzett magyar címer volt" - nyilatkozta a csapat kapitánya. A zagora-i autószerelők minden évben lelkesen várják a Budapest-Bamako mezőnyét, mert ilyenkor van mindig munka bőven. Az egyikük egy hímzett magyar címert is beszerzett ruhájára. Az Alanatour csapat így megmenekült.



A mai etap egy pihentető szakasz volt a tegnapihoz képest. A Jebel Bani hegység egy eldugott falvában volt az első ellenőrző pont. Az 5 pontos kódot a falu polgármestere csak akkor adta ki a csapatoknak, ha azok apróságokkal ajándékozták meg a falu iskoláját. A 2. pont eléréséhez egy új extrém sportágban kellett bizonyítaniuk a versenyzőknek, a vezetés és a sziklamászás után jött az úszás, egy vízesés mögé kellett beúszni az értékes pontokért.

A nap végén az 1994-es Dakar egy gyorsasági szakaszának egy részén kellett teljesíteniük a versenyzőknek, ami bemelegítés volt a holnapi napra. A 4 órás befutón az 55 csapatból 16 ért időben célba.



Sokan ma érték utol a mezőnyt, akik még Európában akadtak el. A Budapest-Bamako szabályai szerint a versenyből nem lehet kiesni, csak pontot veszteni. Az egyik csapat Montpellier-nél akadt el, idáig szereltek, és ma csatlakoztak a versenyhez.

A 4. nap után a Go-go Bamako Team (Turjányi János, Zsom Lajos, Nagy József Attila) vezet 286 ponttal a versenyben. Nagy József Attila tapasztalt rally versenyző hírében áll, tavaly a Dresden-Breslau versenyen 4. helyet ért el.

Második helyen a 11. csapat, a homokdune.hu áll 281 ponttal. Tempfli Lászlónak nem ismeretlen a terep, hiszen egész októberben itt edzett csapatával. "Eltökélt szándékunk, hogy az idei Bamako-t megnyerjük" - mondta Tempfli.

A harmadik helyen a 31. csapat, a King Hill Team áll. Az idén indultak a Bamako-n először egy Nissan Navarra-val.

A nagy esélyesnek számító Ulrich házaspár visszaesett a 8. helyre. A továbbra is fájdalmakkal küszködő Danka Ulrichova nem adja fel, de láthatóan akadályozza a sérülése a versenyzésben.



A ma esti bivouac Assa-tól délre a Szahara egy eldugott szegletében fekszik. A csapatok szerelnek, pihennek, és a holnapi kemény napra készülődnek. A honap cél Smara. A csapatok átérnek az elaknásított nyugat-szaharai területre.

süti beállítások módosítása