HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

• telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.22. 21:39

Végre Afrika!

6. nap

A mai napot viszonylag kipihenve kezdtük. Reggel sátorbontás, pakolás, eligazítás, majd konzervből reggeli. A kemping udvarából későn tudtunk kisorolni, elvesztettük a konvojunkat. Egyedül vágtunk neki a feladatoknak. Az első feladat nem messze volt az úttól. Egy „X” betűt kellett megtalálni, majd mintha kincset keresnénk ettől a ponttól egy irány és egy távolság volt megadva. Itt egy „K” betű volt a sziklára festve. A harmadik feladat Tata helységben volt. ( ez Tatabányától közel 4100 km-re van) A város szélén egy ház falára egy falu neve van felfestve: „Agouliz”. Sikeresen megtaláltuk, majd a feladat szerint elindultunk ebbe a faluba. Először a többi versenyzőt követtük, de ők össze-vissza kevertek a városban, ezért elhagytuk őket. Kiérve a városból a helyi rendőr segítségét kértük, aki pontos eligazítást adott. A keresett falu 30 km-re volt a főúttól. Kavicsos ösvényen haladtunk a hegyek között. A faluban Monsieur Feksi-t a falu bölcsét kellett keresni aki ajándék ellenében mondott nekünk egy számot: „25”. Ezután a feladat a következő volt: „A faluban kövesd a víz útját ameddig csak tudod, ha már nem tudsz többet mászni, ússz. Betű”. A faluból az éppen kiszáradt folyó medrében kellett felfelé mászni, követve a falu által épített vízcsatornát. Az út egy festői, pálmafákkal övezett kanyonon keresztül egy barlangban végződő hegyi forráshoz vitt. Itt a betű megkereséséhez hegymászói képességet, vagy az derékig vízben való gázolást kellett alkalmazni. Mi inkább másztunk. A betű jól el volt dugva, de azért meg lett: „F”. A kanyonban lefelé haladva kihasználtuk a nap erejét s 4 nap után először megfürödtünk a patak hideg vizében. A mai napon nagyon jól teljesítettünk, nem számított annyira az autó teljesítménye, így a mezőny első harmadában haladtunk. A előző feladatnál az profi Hammeres (7 db cseh HUMMER, csapatban, szervizkamionnal) csapatnak adtunk 2 órát. Lejöttünk a hegyekből, majd irány Assa. A város előtt 90 km-re letértünk az útról, s rátértünk a Párizs-Dakar útvonalra. Köves pisztén haladva begyűjtöttünk 21 pontot ami 5 feladat megoldásából állt. Betűk voltak elrejtve sziklákon, fákon, Dakaros útjelző buckákon. Találkoztunk Villám Géza stábjával, forgattunk egy keveset. Innen irány Assa.

Sajnos az utolsó két nap képeit nem tudjuk felrakni, éppen Assaban állunk sorban az internetért.

Pótoljuk, amint lehet. Bocsi.