Kicsit kezd szétszakadozni a mezőny mind a túra, mind a verseny útvonalon.
Köszönhető ez annak, hogy a verseny útvonal minden eddiginél nehezebb és a maratoni 3 napos útvonalat ki-ki másként közelíti meg, továbbá annak, hogy többen egyszerűen kihagynak feladatokat és sietnek minél hamarabb átjutni az Afrikai szakaszra. Többen azonban azért szakadtak le a mezőnytől, mert a feladatok nehéz terepakadályaitól vagy a nem megfelelő felkészítés miatt technikai problémákkal küzdenek.
A túrázók kisebb csoportokba verődve haladnak, szerencsére az éjszakai szállásokról jó hangulatú jelentéseket kapnak az itthon aggódók. A tegnapi viharos idő azonban a kontinensen tartotta azokat akik a 7 órás, vagy az utáni komppal tervezték az átkelést Tarifánál, mivel a szél miatt felfüggesztették a hajóközlekedést.
A 4. napon különösebb problémáról nem kaptunk hírt, azonban jó hírek érkeztek, miszerint az MCG Films team (47) csereváltója második nekifutásra már működik és a mezőny után eredtek. Elsőre nem jutott olaj a váltóba így 80km után besült. Ha minden jól megy és tolják neki, akkor akár Tatooine-on utól is érhetik a többieket!
És akkor a szokásos gyűjtés a fórumról:
35-ös Movin' Cruisin' Team, Jan 20, 2009 07:21pm
200 km-re járunk Tariff-tól, a hegesztett tank jól szuperál. Igyekszünk elérni a 23:00-ás kompot. Hol tudunk találkozni a túrás mezõnnyel? A túraitinerben szereplő kemping alkalmas-e erre a célra?
Ezek szerint ők átváltanak a túraútvonalra.
gojo Jan 20, 2009 10:20pm
A csapat egy része az éjszakát választotta, hogy átérjenek az Atlasz hegységen. 2100 ora korul olyan 1600m korul jártak, esik a hó, és viharos szel fúj, de mennek rendületenül. Midelt környékén járnak. Együtt halad a pesti est csapata, a 07-es rajtszámú Niva, egy Patrol, és a Duna TV csapata.
A a mai napi versenyetap céljában Merzougaban, eddig kb. 50 autó vagyis a mezőny fele ért célba. kedélyesen és fáradtan vacsoráznak az afrikai 1000 tó vidéken, ugyanis a mélyebb pontokon a hatalmas esőzések miatt óriási tavak alakultak ki.
A túra kategóriás mezőny szinte összes autója Európában rekedt. Ugyanis a meglehetősen nagy viharok miatt a csatornán ideiglenesen felfüggesztették a hajókozlekedést.
Polgárőrök Bamakoba
A 81-es Polgárőrök Bamakoba várhatóan szerda este indulhat tovább Castello spanyol városból, ha felteszik az új adagolót. (Innen, a hotelből írom a hírt... várjuk az alkatrészt!)
gojo Jan 20, 2009 11:04pm
A következő csapatok, átértek az Atlaszon: 83, 45, 39, 135, 06, 27, 34 (Sivatagi róka kutyák,a Desert Angels,a DunaTv,a BUDAPEST,a DESERT-állók II.,a Szászvári Rally Team és a MAZDÁS PISTIÉK)
Útzár volt, de a hatóságok átengedték őket. Hóviharral, jéggel, 80 km-es széllel, és 5 méteres látótávolsággal kellett megküzdeniük a szerpentinen, de mindenki jól van.
Casablanca felé a következő túrázók kerültek a VitaBox Team jelentése szerint:
- 332-Ogre (KTM 640 LC4 Adventure)
- 248-Jáner Team (unimog)
- 232-Veterán Team (Ssang Young Family)
- 254-sat.hu (Mitsubishi L200)
- Vitabox Team
- 253- CACH Citroen CX Tem [Citroen AX 1,4 D] Marakesh-ben
HUMMER Racing Team, Jan 20, 2009 11:36pm
A csapat megpróbál eljutni Merzougaba. Az Atlaszon való átkelésnél megint hóproblémáik lettek. El Kebabtól nem messze a katonaság lezárta a hágót, így alternatív útvonalat kellett választaniuk. Útközben a hóban elakadt helybélieknek segítettek kiszabadítani autóikat. Azt írják, hogy amint lesz internet kapcsolatuk, küldik a fényképeket is.
Most jött a hír, hogy az átkelés sikerült, folytatják az útjukat az etap célpontja felé.
RAID ADVENTURE TEA, Jan 20, 2009 11:43pm
Juraj Ulrich tegnap este írta: Dankát (aki az Alpokban térdsérülést szenvedett) nem lehetett meggyőzni, hogy orvoshoz menjenek, mivel akkor nem sikerült volna teljesíteni a feladatokat. Az európai szakasz brutálisan nehéz volt. A szombat reggeli rajttól a hétfő esti kompig összesen két órát aludtak. Majd a kompon pihennek.
Ma már Marokkóban rótták a kilométereket a napi cél felé.
Kis bonyodalom adódott a szállodában, ahol több csapat is megszállt.
Settap városában vagyunk a Hotel Bellairban, ahol tűz ütött ki a hallban lévő villanyóraszekrényben. Szikrázik, durrog a helyiek vízzel próbálják meg oltani a tüzet. Nagy a fejetlenség, mindenki szaladgál össze-vissza. Ezekben a percekben ért ide a tűzoltó, úgy néz ki nincs nagy baj. Egyébként jó a hangulat.
Roli gyűjtéséből, Jan 21, 2009 08:06am
-A Location Dreams, a Last Team, a Redworks, az Alvinka, a Pasák, a 272-es (ki tudja kik õk...?), az Opeles Csajok (jiháûááááááááá!), a SPRINT TIME TEAM, a Gonda Rallye Team, a Ruti-Luki Team, az F1 NÉGYKARIKA TEAM és az Airwood átkompozott,mindenkivel minden oké,nem kell izgulni.
-A Prompt Pharma csapat tegnap este hétkor pedig már Rabatban volt.
-A Bama Corporation (Bama Co.) szintén túl van a mínusz 1 fokos Atlasz hegységen. Ezt elmondhatja szintén magáról a bandázó Hungarikum Team, az Alfa hím team, a Miq Team és a Sivatagi Cápák.
-Discovery Team kedden reggel átkompolt, fogtak valami express gépet...:)
-A DB team, a Bosy Team és a Beer Team együtt halad, sikeresen átkompoltak, végigaludták az utat....mármint a hajót...:) A Beer teamnél a váltóprobléma még tartja magát, ha kapnak másikat akkor cserélnek a fiúk.
-A gondwanateam tegnap megkezdte Afrikai kalandozását.
-A Para Normal Team szintén Afrikát gyûri,ahogy ismerjük õket ...keményen.....:)
-Az INFO-FRAME csapat is komolyan keni, tegnap behajóztak a Tûzgolyóval Almeirába.
-A Savaria Motorsport Team Erfougban volt, igy õk is áthajóztak. Sátraztak az út mellett, de már vannak feladataik. Hajrá!
-Az UniversiTeam továbbra is rója a kilométereket ők még úgy tudom Európában.
-Az Aquincum Racing csapata hajnali 4-re érkezett meg Merzougába, a sivatag kapujába. Igyekeztek minél több pontot megtalálni. Szerencsére jól megy az autójuk, ők maguk is jól vannak, hangulatuk pedig egyenesen fergeteges!