HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.22. 00:06

Lényeges dolgok Spanyolországról

Spanyolország olyan ország, ahol olaszok laknak, de nem csizma formájú. A futball fejlettebb szinten áll, mint nálunk, emellett szeretik a bikaviadalt. A bikaviadal olyan, mintha nálunk egy disznóölést a Puskás Ferenc stadionban bonyolítanának le,  transzvesztita böllérekkel, akik elsőre nem bírják úgy eltalálni az állatot, hogy meg is dögöljön. Nem tudom, mi a jó abban, hogy órákig szurkálják. Biztos ezeknél egy csirkevágásra is vannak bérletes nézők. Az itteniek barátságosak, vagy mosolygós arccal mondanak nagyon geci dolgokat, csak mi nem értjük, mert egy szót nem beszélünk spanyolul. Velem itt elég barátságosak, ahogy délebbre érünk, mert mediterrán alkat vagyok. Sanya fél, hogy le fog égni. De szerintem a szőr nem ég le a napon. Ma kéne elérni a kompig, hogy bejussunk Afrikába. Kicsit félek, mert még nem voltam maláriás, és más kontinensen sem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen ismét a motorháztetőn ülünk, mert kényelmes. Sanya itt éppen ahogy leírtam, félti a szőrét, hogy leég. Én nem féltem, mert mediterrán alkat vagyok, bírom a napot.

2009.01.21. 23:05

Hóvihar Afrikában

Ma reggel a marokkói Erg Chebbi homokdűnék lábainál ébredtek a mezőny azon sikeres tagjai, akik beértek a célba. Három napos etapon sajnos többen pórul jártak. Tegnap este ítéletidő tombolt az Atlasz hegységben, a mezőny zuhogó hóesésben kelt át a hegyvonulaton. A későn jövők útját hótorlaszok állták és a marokkói hatóságok nem engedték őket át a hegyen. A 22-es csapat tagjai is az autójukban vészelték át első éjszakájukat Afrikában, a zuhogó hóban.



Éjjel a táborhelyen is nagyon hideg volt. A három fokos hidegben sokan nagyon fáztak és fogvacogva jelentek meg a reggeli eligazításon. Tegnap reggel a 130 verseny csapatból csak 70 jelent meg a célban. A többiek feladták vagy nem értek be. A Bamako szabályai szerint ők nem esnek ki, csak nem kapnak pontokat az összetett versenyben.

Ma 400 kilométeres speciál szakaszt kellett megtenni különböző szaharai földutakon. Volt benne homkdűnés, sziklás, kavicsos és rengeteg sáros szakasz is. Az esőzések nagyon feláztatták a talajt és megduzzassztották a folyókat.



Az esti 8 órás befutóra mindössze három csapat érkezett be időben. Elsőként a 102-es és a 103-as portugál csapatok gurultak be. Az etap teljesítéséért járó pontot így a többiek már nem tudják megszerezni.

A versenyben az első etap után vezető, de megsérült Ulrich házaspár nagyon gyengén teljesített. A maximális 152 pontból 112 szereztek meg. A csapatok értékelése még jelenleg is folyik.



A mai éjszakát Foum Zgid romantikus oázis városában töltik a csapatok egy pálmaliget szélén. A holnapi cél Assa városa.

2009.01.21. 22:50

Vannak hírek, de nem értjük...

Két friss hírünk is van, de bármennyire is szeretnénk megérteni, egyket sem sikerül teljes egészében. :(

Először is:

budapestbamako.org híre:

Az esti 8 órás befutóra mindössze három csapat érkezett be időben. Elsőként a 1O2-es és a 1O3-as portugál csapatok gurultak be. Az etap teljesítéséért járó pontot így a többiek már nem tudják megszerezni.

A versenyben az első etap után vezető, de megsérült Ulrich házaspár nagyon gyengén teljesített. A maximális 152 pontból 112 szereztek meg. A csapatok értékelése még jelenleg is folyik.

Tehát ezt úgy értelmezzük, hogy a mai szakasz után időben csak 3 autó ért be, ők kapnak pontot és senki más nem... :( Lustee és Norbee sem...

Következő hír, hogy pár perce kaptunk smst a fiúktól:

KB FEL UTON VAGYUNK A MAI CEL FELE, 12 ORAJA JOVUNK. SZERVEZOK SZERINT 12 ALATT TELJESITHETO. 5 -KOZTUK EGY KOTELEN- AUTOVAL VONATOZUNK EGYUTT: CAFOLJUK! ATLAGSEB 30 KB.

Azt értjük, hogy 12 órája jönnek, de még a felénél vannak, pedig elvileg az egészre lett volna 12 óra. A vonatozós rész nem világos... Aki érti segítsen. Köszönjük.

Üdv: -Fáradt-Értelmezninemtudó-Sajtósok-

2009.01.21. 22:47

Kuzin Team Marakeshben, Túra csapatok Chichaoua-ban

Az imént kaptam egy SMS-t miszerint a Kuzinok(225) ma reggel sikeresen átjutottak a tengeren, és gyors vámügyintézést követően azonnal Marakesh felé vették az irányt. Jelenleg ott táboroznak.

Technikai problémáik már nincsennek, de az az ellátmánnyal gondok vannak. Elfogyott az éltető hazai rántott hús és már a fasírtkészletek is a kritikus szint alá csökkentek! Kezdődik a túra szárított élelmiszereinek felélése. Sebaj, így legalább fogy a súly a kocsiból!

A Bud Spencer Team jelentkezett a blogjukon, ami szerint Marakeshtől 50km-e keletre a hágók le vannak zárva emiatt a leírhatatlan és kimondhatatlan nevű Chichaoua-ban táboroznak és értelmezésem szerint nyugat felé kerülik meg az Atlaszt. Mivel több szembejövő csapatot is figyelmeztettek a járhatatlan útra egy komoly konvoj gyűlt össze

  • 200 Prompt Pharma
  • 203 Pasák
  • 209 F1 Négykarika
  • 237 Alvinka
  • 242 Monobau
  • 243 Sprint Time
  • 271 Opeles Csajok
  • 293 KMS
  • 262 Active Light-Lethenyey
  • 326 Airwood

Az Ózd-Bamako Expresst (207) és a Kuzinokat(225) SMS-ben figyelmeztettem a járhatatlan hágóra és arra, hogy a többiekkel Chichaoua-ban találkozhatnak. Dobos Attila (ózdi) írta, hogy ők már ott vannak. Szabi telefonja fogadta az SMS-t de nem tudom időben elolvassák-e, hogy a másik csoporthoz csatlakozzanak. Elvileg 73km a Marakesh-Chichaoua távolság főúton a Michelin 741-es térképem szerint, ha elég korán kelnek még elérhetik a többieket mielőtt azok elindulnának.

2009.01.21. 21:02

Defekt, hóvihar, viszontagságok

 4. nap

Reggel jókor keltünk, éppen kikötéskor. Legördültünk a kompról, majd beléptettek Marokkóba. Meglepően simán ment minden, a beharangozott nehézségek elmaradtak. Nadorban kerestünk egy bankot, pénzt váltottunk, majd 180 ft-ért tankoltuk literjét a gázolajnak.

Utunk Guercif felé vezetett. Az első feladat ma is egy betű megkeresése volt egy betontömbön. Aszfalt úton haladtunk, de egy részen annyira gödrös volt, hogy kivágta a gumi oldalát. Használni kellet a defektsprayt, valamint a helyiek segítségét 1 Euróért.

 

A második feladatnál egy hegyoldalon, egy kövön volt elrejtve az „M” betű. Ezt hosszabban kellet keresni, mert vizes volt a szikla, alig látszott rajta a fekete festés. Elindultunk a harmadik helyszín felé, de a 2. helyszínről nem jutottunk ki. Az út egy patakmederben vitt. Egy meredek, laza résznél elakadtunk. A erőltetéstől felmelegedett a víz, s nyomás miatt kilyukadt egy vízcső, a javított kerekünk újra leengedett, az eső pedig szakadni kezdett. Az utánunk jövő csapatok lassan elfogytak, így fenn állt a veszélye annak, ha nem találunk segítséget, itt töltjük az éjszakát. Szerencsénkre volt még 3 autó távozóban , de másik irányba haladtak. Gyors futás a mezőn, s már jött is a segítség. A Duna Tv stábja, a 34-es és a 39-es autó segített ki a bajból. Ráakasztottuk a kötelet, s a terepjáróval hátrafelé kezdtek vontatni. A jobb első ajtó kinyílt, elakadt a partoldalban, kifordult, majdnem leszakadt. Mire idáig eljutottunk alsógatyáig eláztunk. Kihúztak az út mellé, hogy ha kijavítottuk a gépet, tovább tudjunk indulni. Fél órás munkával, az autó újra hadra kész lett. Száguldottunk tovább a 3. cél felé. Félúton beértük a megmentőinket, s csatlakoztunk a konvojukhoz. A harmadik feladat szerencsére az út mellet volt elrejtve, így hamar megtaláltuk.

 

Úgy tűnt, hogy rossz hajóra szálltunk. Nem erre készültünk. Afrikában vagyunk, bőrig átázva majd megfagyunk. Az eső szakad, néha hó is esik, örült szél fúj. Kellett ez nekünk!?

 

Végig autóztuk az Atlasz hegységet, s mikor már úgy tűnt, hogy minden rendben halad, nem sokára elérjük a szálláshelyünket, az 1907 m-en lévő hágón hóviharba kerültünk. Lépésben haladtunk tovább legalább 10-15km-t. ahogy ereszkedtünk lefelé, az időjárási viszonyok javultak, ismét normál tempóban haladhattunk.

Éjjel egy óra körül letértünk az útról, s 15 km-nyi földes utas zötykölődés után megérkeztünk a Merzuogai szállásunkra. Ez egy sátor tábor volt, beduin módra. Későn érkeztünk, így helyet csak a „szalon” priccsein kaptunk 75 Euróért. Előkerültek a hálózsákok, majd rövid alvás.

Minden nap elején elhatároztuk, hogy a magunk által kitűzött feladatokat teljesítjük. Mára 5 ilyen pontot határoztunk meg: enni, az autóban rendet rakni (hogy beférjünk), bekötni fix áramra a GPS-t, bekötni a videokamerát, internet kapcsolatot keresni.

Ezekből ami megvalósult: Evés 17:00-kor, utána egy forró tea, majd a net. A többire ma sem került sor. A rohanás megy egész nap: yalla, yalla

2009.01.21. 20:28

Marokkó belsejében robog a Hetes Busz

2009.01.21. 19:44

A szakasz felénél...

Kálmán édesanyja beszélt nem rég a fiúkkal, amit sikerült megtudni:

A mai szakasz felénél, kősivatagban járnak, valószínűleg jó későn fognak a táborhelyre érni, de jól vannak és haladnak.

2009.01.21. 18:54

Ózd-Bamako Express Marakeshben

17:45-kor beszéltem Dobos Attilával az Ózd-Bamako Express csapatból.

A kompon ők gond nélkül áthajóztak a mások által jelzett gyomorproblémák nélkül. A marokkói beléptetést és vámvizsgálatot egy kis olajozás után lendületesen vették, így az érkezés után egy órával már túl is voltak a procedúrán. A marokkói közlekedés első pillanatra kaotikus forgalmában jól tudnak érvényesülni a kürt és a kocsi drabális megjelenése miatt.

Az éjszakai pihenés után felfrissülve Casablanca felé vették az irányt ahol a városnézést követően egy kiadósat ebédeltek egy kis helyi Atlanti Óceánra néző étteremben. Különös egybeesésként ez volt a reggelijük is. :)

Beszélgetésünk közben ment el mellettük integetve az ARTHUR (276) csapat Mazda 323-asa.

A beszélgetés idején éppen Marakesh felé tartottak, ahol egy táborban tervezik az éjszakát.

2009.01.21. 17:06

Kedd esti bejelentkezés a Hetes busztól

A mai helyzetet még nem ismerjük, a tegnapit pedig némi késéssel de közzétesszük:

 

Hölgyeim és uraim, kedves érdeklődők – itt a kiváló Hetesbusz jelentkezik.

Tudjuk hogy kicsit kevés a hir meg a kép, de az eddigi országok autópályái nem hiresek a wi-fi lefedettségről. Nem minthe a hátralevő országok azok lennének- de ott már nem kell majd naponta ennyit lezúzni.

Amugy tudtuk mire számitsunk, senkit nem lepett meg hogy monoton mint az állat, csak aludni, jó gyakran (jó sokat) fizetni és módjával inni lehet. Ebből fakadóan a jókedv töretlen, akik nagyon elintézték magukat azok is már jól vannak, lassan a hangjuk is visszatér (Ebola cola). Szóval semmi gond kedves emberek.

 

Két óra mulva leérünk a komphoz. (Tegnap este 10-kor kompoltak Algecirasból Tangerbe - a szerk.)

Egyik főszponzorunk brigádja (a két G’Roby Team) is lassan beér minket, amugy elég gyakran találkozunk a túrakategória résztvevőivel. Persze ők sem állnak meg túl gyakran úgyhogy bandázás egyelőre nem nagyon van, majd Ait Bennadhou-ban és lejjebb erre is sort keritünk.

 

Tervezzük hogy ha időben átérünk Marokkóba és nem sokat szaroznak velünk a vámosok akkor továbbmegyünk Casablancába vagy Marrakech-be de ez még a jövő zenéje.

 

Jó estét, jó szurkolást! Családoknak csók, de ezt ugyis tudják – sms-en megy azért az értekezés.

 

Néhány fotó, hogy szinesedjünk.

 

Sofőrködés:

 

 

 

Genova:

 

Hetes busz parkol:

 

 

Valahol Európában:

 

 

Perpignan:

 

 

 

Murciai naplemente:

 

 

Karcsi fashion:

 

Spanyol buszmenü:

 

Műszaki fejlesztés:

 

 

 

2009.01.21. 14:27

Áttekintő térkép és egy kis humor

Ma mág nem érkezett hír Lusteeról és Norbeeról, így készítettünk egy térképet, amin az elmút két nap fontosabb állomásait jelöltük, hogy kicsit "képben" legyünk, merre is járnak.

Íme:

 


Nagyobb térképre váltás

 Bár nem a mi csapatunkhoz kapcsolódik a hír, de azért írunk erről is, nem bírunk magunkkal. :) A budapestbamako.org fórumán olvastuk a következőket:

Most kaptam ahírt hogy ahol a vitabox team megszállt a másik 4 csapattal Settapban a Hotel Bellairban kigyulladt a villanyóra. Nagy a fejetlenség mindenki szaladgál össze vissza.  A helyiek vizet locsolva a villanyórára probálják eloltani a tüzet. Ezekben a percekben érkeztek a tűzoltók. Egyébként mindenki jól van, van ugy néz ki nincs nagy baj úgyhogy a hozzátartozóknak nem kell izgulni. A hangulat egyébként jó volt mikor beszéltem velük.

Szóval afrikában az elektromos tüzet vízzel oltják... Ezen önkéntes tűzoltóknak javasoljuk az alábbi videó megtekintését:

 

2009.01.21. 11:57

Könnyebb balesetek az Atlaszon

A Para Normal Team (52) jelentése szerint két baleset is kísérte az Atlasz átszelését.

Nadorból a következő konvoj kelt útra:

  • Para Normal Team (52) - Lezuziusz
  • Alisca-Color Team (15) - Skoda Octavia 4x4
  • PrimaCo (49) - Nissan Navara

Elsőként a Para Normal hajtott át egy szöges útakadályon, ami egy falu békéjét volt hivatott szolgálni, egy stoptábla figyelmen kívül hagyása miatt. A két másik csapat hősiesen segítséget nyújtott ahelyett, hogy otthagyta volna őket az árokban. A kár két gumi, amit visznek magukkal, hátha még javítható. Fel a vidám Marokkóba, ott jó biznisz gumisnak lenni!

A későbbiekben azonban a PrimaCo (49) - Nissan Navaráját egy "kisebb" baleset érte. Egy 20m széles folyón átkelés során a gázló közepén beléjük rohant egy helyi, túristákat szállító Defender. Személyi sérülés nem történt. Az Alisca-Color Team továbbhajtott, hogy az etapját teljesíteni tudja és a szervezőket értesíthesse. A másik autó sofőrjét elráncigálták a rendőrségre, ahol a rendőr csupán "pingvinezett", hogy nem halt meg senki akkor mit csináljon? A Navarra komoly sérüléseket szenvedett, a lökhárító megszűnt, a hátsó alváznyúlvány felgyűrődött, a becsült kár kb. 300.000 forint, amit igen nehéz lesz a biztosítótól kicsikarni. (NB. én örülnék, ha ennyit érne Monty :)) Mivel a helyzet rendezésében nem tudtak már több segítséget nyújtani a Para Normal Team is folytatta az útját.

2009.01.21. 11:36

Hírek a tegnap 17:00-s kompról

Az Ózd-Bamako Express tudósítása szerint a tegnap 17:00 órás Tariff-i kompon mindenki  rendben átkelt A

  • 50 BadBoys
  • 207 Ózd-Bamako Express
  • 216 Mercedes Adventure Team
  • 257 .S.B.T.Cs.
  • 262 Active Light-Lethenyey
  • 286 Westerly/Desert rose/puscavska roza
  • 287 Westerly/Desert
  • 297 TIMBILA TRACKERS
  • 303 Motorrevü Rally Team
  • 311 Gépész Team
  • 312 Gépész Team
  • 313 GOLF Team
  • 333 Motorrevü Rally Team
  • 404 ???

csapatokkal keltek át a viharos Földközi-tengeren.

A csapatok rendben megérkeztek de kicsit nehezen találtak maguknak szállást a sikátorokban bolyongva.

A 216-os Merciből üdvözlik az otthoniakat. Eddig gond nélkül sikerült Európát 3 alvással végigszelni. A kocsival különösebb gond nem adódott, olaj, víz, veríték nem folyt és egy 20 cm-es gumicsövet kellett eddig csupán lecserélni.

A 333-as Motorrevü Rally Team motorosa szintén üdvözli az otthoniakat. Jelenti, hogy nagyon fázott, éhes és kimerült. A Honda nem mutatta eddig semmi jelét a gyengélkedésnek.

 

2009.01.21. 09:32

A kamion kísérőket keres

A Herczegh Specialtransport Team kamionja, aki az adományokat viszi, még Algeciras-ban van, és eddig nem tudott kompra szállni, mert Ceuta-ba nem megy kamiont szállító komp. Ezekben a percekben érkezett egy Spanyol vámügyintéző, aki kilépteti őket Spanyolországból, és utána elindulna Tanger felé! Úgyhogy megoldódni látszik a probléma!
Segítséget kérünk a túrázóktól! Aki tud szóljon nekik!!! Ha van rá lehetőségetek a kamionnal konvojba menni a Ny-Szaharai részen a biztonság miatt!! Előre is köszönjük!

2009.01.21. 09:31

Friss Hírek - 2009.01.21 8:35

A Csapat beszámolója:Még Castellonban vagyunk, mára várjuk az alkatrészt.A régi adagolót tegnap levették. Ma "csak" fel kell tenni az újat.A 74-es MCG Films tegnap elindult Olaszországból, megpróbálnak utolérni bennünket, akkor megyünk tovább együtt Afrikába.Viharos a tenger, több komp nem jár.Reméljük, holnapra elmúlik ez. Algecirasnál vagy Tarifa-nál próbálunk átkompolni.Tegnap narancsszüreteléssel próbáltuk csökkenteni a költségvetési hiányunkat...Este jelentkezünk, hogy mi a helyzet.Endre 

2009.01.21. 09:30

Gyorsjelentés 2.0

Amint látjátok, a fiúk internetet fakasztottak az Atlasz hegység szikláiból. Képek is vannak, ma azokat is feltöltjük.

További info, hogy megvoltak az első kisebb szerelések (defekt) és hajnali 3-kor befutottak Merzougába, ahol egy beduin házában töltötték az indulásig hátralévő 3 órát.

Amint lesz rá lehetőség, újabb, egyre izgalmasabb beszámolókkal jelentkeznek!

2009.01.21. 09:29

4. napi merítés

Kicsit kezd szétszakadozni a mezőny mind a túra, mind a verseny útvonalon.

Köszönhető ez annak, hogy a verseny útvonal minden eddiginél nehezebb és a maratoni 3 napos útvonalat ki-ki másként közelíti meg, továbbá annak, hogy többen egyszerűen kihagynak feladatokat és sietnek minél hamarabb átjutni az Afrikai szakaszra. Többen azonban azért szakadtak le a mezőnytől, mert a feladatok nehéz terepakadályaitól vagy a nem megfelelő felkészítés miatt technikai problémákkal küzdenek.

A túrázók kisebb csoportokba verődve haladnak, szerencsére az éjszakai szállásokról jó hangulatú jelentéseket kapnak az itthon aggódók. A tegnapi viharos idő azonban a kontinensen tartotta azokat akik a 7 órás, vagy az utáni komppal tervezték az átkelést Tarifánál, mivel a szél miatt felfüggesztették a hajóközlekedést.

A 4. napon különösebb problémáról nem kaptunk hírt, azonban jó hírek érkeztek, miszerint az MCG Films team (47) csereváltója második nekifutásra már működik és a mezőny után eredtek. Elsőre nem jutott olaj a váltóba így 80km után besült. Ha minden jól megy és tolják neki, akkor akár Tatooine-on utól is érhetik a többieket!

És akkor a szokásos gyűjtés a fórumról:

35-ös Movin' Cruisin' Team, Jan 20, 2009 07:21pm

200 km-re járunk Tariff-tól, a hegesztett tank jól szuperál. Igyekszünk elérni a 23:00-ás kompot. Hol tudunk találkozni a túrás mezõnnyel? A túraitinerben szereplő kemping alkalmas-e erre a célra?

Ezek szerint ők átváltanak a túraútvonalra.

gojo Jan 20, 2009 10:20pm

A csapat egy része az éjszakát választotta, hogy átérjenek az Atlasz hegységen. 2100 ora korul olyan 1600m korul jártak, esik a hó, és viharos szel fúj, de mennek rendületenül. Midelt környékén járnak. Együtt halad a pesti est csapata, a 07-es rajtszámú Niva, egy Patrol, és a Duna TV csapata.

A a mai napi versenyetap céljában Merzougaban, eddig kb. 50 autó vagyis a mezőny fele ért célba. kedélyesen és fáradtan vacsoráznak az afrikai 1000 tó vidéken, ugyanis a mélyebb pontokon a hatalmas esőzések miatt óriási tavak alakultak ki.

A túra kategóriás mezőny szinte összes autója Európában rekedt. Ugyanis a meglehetősen nagy viharok miatt a csatornán ideiglenesen felfüggesztették a hajókozlekedést. 

Polgárőrök Bamakoba

A 81-es Polgárőrök Bamakoba várhatóan szerda este indulhat tovább Castello spanyol városból, ha felteszik az új adagolót. (Innen, a hotelből írom a hírt... várjuk az alkatrészt!)

gojo Jan 20, 2009 11:04pm

A következő csapatok, átértek az Atlaszon: 83, 45, 39, 135, 06, 27, 34 (Sivatagi róka kutyák,a Desert Angels,a DunaTv,a BUDAPEST,a DESERT-állók II.,a Szászvári Rally Team és a MAZDÁS PISTIÉK)


Útzár volt, de a hatóságok átengedték őket. Hóviharral, jéggel, 80 km-es széllel, és 5 méteres látótávolsággal kellett megküzdeniük a szerpentinen, de mindenki jól van.

Casablanca felé a következő túrázók kerültek a VitaBox Team jelentése szerint:

  • 332-Ogre (KTM 640 LC4 Adventure)
  • 248-Jáner Team (unimog)
  • 232-Veterán Team (Ssang Young Family)
  • 254-sat.hu (Mitsubishi L200)
  • Vitabox Team
  • 253- CACH Citroen CX Tem [Citroen AX 1,4 D] Marakesh-ben

HUMMER Racing Team, Jan 20, 2009 11:36pm

A csapat megpróbál eljutni Merzougaba. Az Atlaszon való átkelésnél megint hóproblémáik lettek. El Kebabtól nem messze a katonaság lezárta a hágót, így alternatív útvonalat kellett választaniuk. Útközben a hóban elakadt helybélieknek segítettek kiszabadítani autóikat. Azt írják, hogy amint lesz internet kapcsolatuk, küldik a fényképeket is. 
Most jött a hír, hogy az átkelés sikerült, folytatják az útjukat az etap célpontja felé.

RAID ADVENTURE TEA,  Jan 20, 2009 11:43pm

Juraj Ulrich tegnap este írta: Dankát (aki az Alpokban térdsérülést szenvedett) nem lehetett meggyőzni, hogy orvoshoz menjenek, mivel akkor nem sikerült volna teljesíteni a feladatokat. Az európai szakasz brutálisan nehéz volt. A szombat reggeli rajttól a hétfő esti kompig összesen két órát aludtak. Majd a kompon pihennek. 
Ma már Marokkóban rótták a kilométereket a napi cél felé.


Kis bonyodalom adódott a szállodában, ahol több csapat is megszállt.

Settap városában vagyunk a Hotel Bellairban, ahol tűz ütött ki a hallban lévő villanyóraszekrényben. Szikrázik, durrog a helyiek vízzel próbálják meg oltani a tüzet. Nagy a fejetlenség, mindenki szaladgál össze-vissza. Ezekben a percekben ért ide a tűzoltó, úgy néz ki nincs nagy baj. Egyébként jó a hangulat.

Roli gyűjtéséből, Jan 21, 2009 08:06am

-A Location Dreams, a Last Team, a Redworks, az Alvinka, a Pasák, a 272-es (ki tudja kik õk...?), az Opeles Csajok (jiháûááááááááá!), a SPRINT TIME TEAM, a Gonda Rallye Team, a Ruti-Luki Team, az F1 NÉGYKARIKA TEAM és az Airwood átkompozott,mindenkivel minden oké,nem kell izgulni.

-A Prompt Pharma csapat tegnap este hétkor pedig már Rabatban volt.

-A Bama Corporation (Bama Co.) szintén túl van a mínusz 1 fokos Atlasz hegységen. Ezt elmondhatja szintén magáról a bandázó Hungarikum Team, az Alfa hím team, a Miq Team és a Sivatagi Cápák.

-Discovery Team kedden reggel átkompolt, fogtak valami express gépet...:)

-A DB team, a Bosy Team és a Beer Team együtt halad, sikeresen átkompoltak, végigaludták az utat....mármint a hajót...:) A Beer teamnél a váltóprobléma még tartja magát, ha kapnak másikat akkor cserélnek a fiúk.

-A gondwanateam tegnap megkezdte Afrikai kalandozását.

-A Para Normal Team szintén Afrikát gyûri,ahogy ismerjük õket ...keményen.....:)

-Az INFO-FRAME csapat is komolyan keni, tegnap behajóztak a Tûzgolyóval Almeirába.

-A Savaria Motorsport Team Erfougban volt, igy õk is áthajóztak. Sátraztak az út mellett, de már vannak feladataik. Hajrá!

-Az UniversiTeam továbbra is rója a kilométereket ők még úgy tudom Európában.

-Az Aquincum Racing csapata hajnali 4-re érkezett meg Merzougába, a sivatag kapujába. Igyekeztek minél több pontot megtalálni. Szerencsére jól megy az autójuk, ők maguk is jól vannak, hangulatuk pedig egyenesen fergeteges! 

 

2009.01.21. 08:23

Kényszerpihenő Tarifában

Tegnap egész nap nyomtuk a gázt, hogy még időben elérjük a kompot Tarifában. Reggeltől estig 1szer tankolni és pisilni áltunk meg. Végül olyan jól jöttünk, hogy este hatkor már bent álltunk a Tarifai kikötőben, vártuk, hogy induljon a 7 órás komp.

 

A spanyol autópályák kikcsit megizzaztották az autót, többször volt 100-200m szintemelkedés egy rövid szakaszon. Felmentünk 1300m fölé, ahol rettenetes szél és havazás akadályozott minket, de nem állhattunk meg. A nagy emelkedők ellenére nem bántuk meg, hogy Spanyolország belseje felé mentünk, mert csodás helyeken vezet az autópálya. A nap során 1 bamakos csapattal találkoztunk, a mezőny nagy része már Afrika felé tartott amikor mi megérkeztünk az utunk utolsó európai városába.

 

Röviddel az érkezésünk után mondták, hogy a 7 órás komp biztosan nem fog kifutni a kikötőből, mert nagyok a hullámok a tengeren. Vártunk, majd kiderült, hogy az esti 9 órás komp se megy, itt kell éjszakáznunk. Több csapat keresett magának szállást Tarifában, mi inkább nem fizettünk ilyen kényelmekért. Csilla és Peti a kocsiban, Dávid és Zoli a váróban aludt. A spanyol komptársaság nyitva hagyta a várót a bamakósoknak. A hírek szerint jó idő volt bent is, de a kocsiban is egy élmény volt aludni. Kint ugyanis a meglehetősen hűvös és szeles idő miatt minden ruhánkat magunkra vettünk.

 

Este összeverődött a társaság, beszélgettünk, meg iszogattunk, próbáltuk elütni az időt. Este még a 35-ös csapat segített megszerelni a CB-nket, a beszélőke kapcsolójában két vezetéket felcseréltünk. Átforrasztottuk, és most úgy működik, mint ahogy annak működni kellett már a rajtnál.

 

Reggel már az idő is jobb, és amikor írjuk ezt a bejegyzés kiderült, hogy a reggel 9 órás első komp kifut Tarifából, és megkezdhetjük utunkat Afrika belseje felé. A mai hivatalos etapot lehet, hogy kihagyjuk, és a mezőnyhöz majd a Tatooine.

 

Indul a komp, lépünk lassan, léepket sajnos nem tudok küldeni. Amint lehet küldök!

 

2009.01.21. 00:37

Merzouga jelentkezik!

Donfido kollégának sikerült pár perccel ezelőtt egy hosszabb telefonbeszélgetést folytatni kedvenc bamakos versenyzőinkkel!

Merzougában vagyunk, ez az első afrikai állomás, éppen most adjuk le az elmúlt 3 napi feladatok teljesítését, minden ellenőrző pontot érintettünk, holnapra reméljük lesz részeredmény és olyan lesz aminek örülni fogunk mindannyian. :)

Tegnap az este 11 órakor induló komppal hajóztunk át Afrikába, béreltünk egy kabint, ahol végre tudtunk aludni, ez az indulás óta egyáltalán nem sikerült. Reggel 8-kor kötöttünk ki.

Afrika nagyon új volt számunkra, most láttunk először tevét szabadon rohangálni, rács nélkül!

Spanyolországban 20 fok volt, átérve Afrikába ismét kezdődött a hideg.. Az Atlasz hegységen val átkelés nem kis feladat volt, hatalmas köd és sook hó fogadott bennünket.

Az út további része sem volt egyszerű, mivel van út, de kezdetleges és hatalmas esőzések voltak decemberben errefelé, ennek köszönhetően sok hidat, átjárót elmosott a víz, ezért sok helyen át kell gázolni a folyókon.

Az arabok egyébként nagyon kedvesek és segítőkészek, bár nem önzetlenül teszik, apró ajándékokra vágynak. Mi csokit adunk, de okosan kell csinálni, kiosztani párat és azonnal indulni, mert ha nem, másodpercek alatt ott az egész falu, aki a teljes útra szánt ajándékkészletet felemésztené.

Táj szép, láttunk sivagot is végre! Viszont borzalmas körülmények között élnek az emberek... :(

Nagyon szépen köszönjük a sok bíztató smst, nagyon jól estek!

A srácok privátban megjegyezték nekünk (mi meg gonosz módon publikáljuk :D ), hogy nagyon jók az sms-ek, küldjön más mindenki még sokat.
Ezenkívül sikerült megígértetni velük, hogy holnaptól naponta kétszer is jelentkeznek és segítik a tájékoztatást!
Ha szerencsénk van még képet is küldenek, és a blogra is kukkantanak, tehát írjatok nekik kommentet és smst is!

2009.01.20. 23:25

Valahol Európában

Mai reggel megint korán eljött. Fél egy előtt még nem kerültünk idáig ágyba. Első feladatunk mára, hogy átlépjük az Angol csapat egyik tagját a folyosón, aki tegnap este úgy berúgott, hogy még reggel sem tudott felkelni a földről. Testes fiú volt, így a  társai egy fólián húzták le a földszintre. A mai első feladatunkhoz 90 km-t kellett autóznunk. A GPS által megadott ponton semmi olyat nem találtunk amit keresni kellett. Tovább mentünk a következő feladat helyszínéhez, de ott sem jutottunk előrébb. Egy betongyűrűn levő számot kellet keresni, de 500 m-en belül semmi ilyet nem találtunk. Az időnk rohamosan fogy, mindenképpen el kell ma érjük az éjszakai kompot, ami átvisz Afrikába.  Almeria kikötője 1200 km messze van. Ezzel az autóval fizikai képtelenség a mai 10 feladatot teljesíteni időben, ezért úgy döntöttünk hogy kihagyjuk ezeket. Legalább 140-el kellene haladjunk az autópályán, hogy a kereséssel kiesett időt be tudjuk hozni. Délnek vettük az útirányt. A Francia szőlővidék után elértük a Pireneusok lábait, majd 10 óra körül átértünk Spanyolországba. A Spanyol síkvidéknek köszönhetően ma egyre többször érjük el az óránkénti 105-108 km-es sebességet. A mai napunk eseménytelenül zajlik. Délben sofőr csere, majd fogyasztjuk a visszalévő 800 km-t.

Ahogy haladunk dél felé az időjárás egyre melegebb. A kocsiban már nem kell fűtés, sőt már az ablakot is le kell tekerni. Innen még elég messze volt a kikötő.

Valencia előtt a természet erői ellenünk fordultak. Erős dél-keleti szelet kaptunk, ami visszavette az átlagsebességünket. Kamionokra vadásztunk, hogy a szélárnyékukban könnyebben tudjunk felgyorsulni, akár 90 km/órára is.

A Kacsó-Gép Kft. által felújított motor idáig kifogástalanul működik. Egy a hibája, hogy 100 LE alatt teljesít.

Nagy sikert aratunk az utakon és a benzinkutakon is. A versenyzőtársak is csodájára járnak a technikai megoldásoknak. Többen az autónkkal fényképezkednek.

 

2009.01.20. 23:19

Monte Carlo meghódítása

2. napunk a Rallyen

A mai nap kezdése is hasonlított a tegnapihoz. Este a rendezőktől 7:00-ás időpontot kaptunk az eligazításra, de 6:30-kor megtartották azt. Szerencsére még időben találtunk egy embert a szervezők közül, így mára már kaptunk feladatlapot. Az első feladat egy betű megkeresése volt koordinátapontok alapján. Az út egy Tsz udvarra vezetett. A kérdéses helyen egy „A” betűt formáló villanyoszlopot találtunk.

Mint utóbb kiderült ez a megfejtés helytelen volt. A GPS pontosan ezt a helyet jelölte meg nekünk, ezért gondoltuk, hogy az „A” betű a megoldás. A helyes válaszért be kellett gyalogolni a sárba, ahol egy felfestett „C” betű található.

A második feladat egy házszám megtalálása volt, amit meg is találtunk Pontevico mellett.

A harmadik feladatnál egy szakácsot kellett keresni. Ez egy kicsit több időt vett igénybe, mivel a hely meghatározása nem volt egyértelmű, de azért sikerül megtalálni.

A negyedik feladat előtt hosszas mérlegelést folytattunk. Az ezután következő 4 feladatnál meg kellene mászni az Alpok 3000 m magas hegyeit több száz kilométeren keresztül. Az autónk erősen túlterhelt, olyan mintha egy földdel megrakott utánfutót húznánk magunk után, valamint a motor frissen felújított, bejáratós még, ezért nem akarjuk az első 1000 km-en szétpörgetni. A csapat úgy döntött, hogy fontosabb a célba érés, mint az a néhány pont, így Monte Carlo felé vettük az irányt. Ahogy haladunk délre az idő egyre jobb lett, -2-ről +14-re váltott a hőmérséklet. A könnyebb útvonalon is sokszor visított a Passat, rengeteg hegyen és alagúton vezetett keresztül az utunk.

Közeledünk Monte Carlo felé, egyre több a Ferrari.

Monte Carlóban nem hagyhattuk ki a Forma 1-es pályát. Tettünk rajta 2 kört. Tv-ben egész másképp fest mint a valóságban.

Monte Carlo után a 10. feladat következett. A falu nevét több feladat megfejtéséből kellett összerakni. Ez hosszabb időt vett igénybe, mivel  azokat a helyeket hagytuk ki ahol azok a betűk voltak elrejtve, ami ennek a megfejtéshez kellettek. Nem estünk kétségbe, kis segítséggel megszületett a megoldás. A következő állomás Saint Cannat-ban egy útkereszteződéstől 250 méterre elrejtett szám. Bevittek minket a málnásba. Szűk földes utakon kellet megkeresni egy kövön levő számot. Ha minden igaz ez a „208”. Beesteledett. Mára befejeztük a feladatokat, elindulunk Montpellierbe, a Hotel Etapba, ahol megszállunk éjszakára. A színvonal egyre romlik, így szoktatnak az afrikai nomád körülményekhez.


 

2009.01.20. 23:15

Mi várható holnap?

Lássuk mi vár a fiúkra a holnap!
A második marokkói napon kietlen kősivatagos speciál szakaszokon visz az út a dűnés Merzougától az Iriki tó partján Foum Zgidig. Itiner szerint 410 kőkemény kilométer vár rájuk, de talán még több is, hiszen ki tudja merre tekeregnek majd a feladatok teljesítése kapcsán.
A Savaria Motorsport Team blogján találtunk részleteket az itinerből, ebből szedtük ki a lényeget:

[...] Bővebben!

2009.01.20. 23:14

1. napi beszámoló

2009.01.20. 22:13

Friss Hírek - 2009.01.20

A csapat beszámolója:
"Néhány olaszországi feladat sikeres megoldása után hegyek, havas utak, majd lezárás, hótorlasz állta utunkat.
Vissza kellett fordulni, közel 200 km-t kerülni, szerpentineket megjárni helyenként 2000 m feletti magasságban, hogy átérjünk Franciaországba. A hótorlasztól lefelé jövet derült ki, hogy mennyire jó helyen álltunk addig, hiszen rengeteg Bamakos autó jött szembe, köztük a 00-ás Villám Géza és a 7 db Hummer is, akik le voltak maradva mögöttünk. Az első 20-30 versenyző autó között lehettünk addig.

Az óriási kerülő 4 feladat megoldását tette lehetetlenné számunkra. Nem kis többletet okozott mind üzemanyagköltségben, mind pedig időben!

Nem pihentünk le este, második napról harmadikra virradó éjjel még foglalkoztunk feladatmegoldással, majd navigációs berendezéseink által adott becslés alapján idejében elindultunk, hogy elérjük hétfő délutáni kompot Almeria-ban, mellyel átkeltünk volna Marokkóba. 90-100 km/h-s sebességgel haladtunk. A hajnali órákban autónk elkezdett gyengülni, vízszintes úton végsebessége 80 majd 70 km/h-ra esett vissza, füstölt, sokat fogyasztott. Spanyolországban reggel 9 körül nyitnak az autószervizek, keresgéltünk eleget. A 8. szerviz vállalta, hogy foglalkozik az autóval. Kiderült: nem dugulás, nem porlasztócsúcs, hanem ami sosem fordul elő: az adagolóban lévő üzemanyagszivattyú adta meg magát. A spanyol szerviz 800 euro felújítási költséget és 4 napos határidőt adott rá, ami számunkra elfogadhatatlan volt.
Gyémánt fokozatúvá előlépett támogatónk, a Jap-Ker KFT (www.japker.hu) első telefonunkra térítésmentesen rendelkezésre bocsátott egy újabb adagolót, melyet Tamás felesége, Ági már el is küldött nekünk DHL-lel a szervizbe. Január 21-e, szerda 12-óráig vállalta a DHL a szállítást. Szerda délután reményeink szerint összerakják autónkat a szervizben, és indulhatunk a mezőny után 2 nap lemaradással.

A mezőny nagy része január 20-án kompol át Marokkóba, nekünk ez talán 22-én, csütörtökön délelőtt fog sikerülni. Kidolgoztunk egy alternatív útvonalat, mellyel elméletileg 23-án estére utolérhetjük a mezőnyt Smara-ban, Marokkóban. Onnan 24-én, szombaton már együtt rajtolhatunk velük tovább.
A műszaki hiba miatt elveszítjük az olasz-francia-spanyol szakaszon szerzett pontjainkat, valamint a marokkói szakasz 3 etapján nem lesz feladatlapunk, így pontunk sem. A pontversenyben nagyon vissza fogunk esni, de végig akarunk menni. Smara-tól még 8 napunk lesz pontokat gyűjteni.

Bamakoban pedig átadjuk adományainkat. Hiszen ez a cél!

Mindenki jól van, az autó megjavul, nem adjuk fel!"

Tamás, Endre, Sanyi

2009.01.20. 22:00

Minden OK!

Hölgyeim, Uraim!

Lustee édesanyja ma este 7 órakor telefonon beszélt a fiúkkal!
Teljesen jól vannak, haladnak, ahogy kell. Idegesek, feszültek, fáradtak, de minden a legnagyobb rendben, jó ütemben haladnak a 3 napos marathon célja, Merzouga felé.

Ha a mezőny minden tagja eléri ezt a pontot, akkor reményeink szerint ismét lesz eredménylista is, amint megvan természetesen itt is lehozzuk.

Lustee az elmúlt két napban küldött emailt, mint látjátok szöveg nem volt, csak kép, írtunk neki, hogy ha ír pár sort annak nagyon örülnénk. Ha lesz lehetőségük internet közelbe kerülniek, valószínüleg fog érdemi infot is írni.

Addig is biztassátok a srácokat és kommentezzetek, ha esetleg olvassák, biztosan jól fog nekik esni!

2009.01.20. 19:17

Aki tud valamit szóljon...

Az a nagy harci helyzet, hogy a barátainkról semmi, de semmi hír nincs. Sajnos tegnap délután óta nem sikerült kapcsolatba lépni velük, aki tud valamit ne habozzon, ossza meg velünk is az infot.

Lusteetól tegnap este kaptunk ugyan egy emailt, de szöveg nem volt benne, csak egy kép, gondolom arra gondolt, hogy rakjuk ki.
Íme: Lustee és Levike

süti beállítások módosítása