2009 jan. 28
Ilyen nyugodt ébredésünk még nem volt. Se motorzaj, se hangos beszéd. A napfelkeltében láttuk csak, hogy milyen környéken vagyunk. Egy dűne tetején sikerült felverni a sátrakat. Amerre néztünk, vörös homok. Néhány próbálkozásból mindkét autót feljuttattuk a dűne tetejére. A homokvasak fontos szerephez jutottak és jól is szerepeltek. Ezután tovább indultunk. Küzdöttünk a homokkal, de egész jól haladtunk. Kicsit későb még hálótársaink bevártak. Mondtuk, hogy minden rendbe így továbbmentek. Nem sokkal később furcsa zajra lettünk figyelmesek a bal hátsó kerék felől. Szabolcs kiszállt és látta, hogy a kerék hátrébb van, mint kéne lennie. A kocsi alá nézve kiderült, hogy a rugó fő lapja eltört és az egész híd 5 cm-t hátra csúszott. Kis agyalás után az a megoldás született, hogy a hidat a laprugó első rögzítő csonkjához húzzuk racsnis hevederrel. Ezt a műveletet a balta bánta. Vele kalapáltuk előre a rugóköteget, meg a hidat. Miután kész lett, továb indultunk, és csak egyszer kellett utána húzni. Kiderült, hogy homokban az egyik legfontosabb szerszám a kő. Egy hatalmas kövekkel tarkított szakaszon a ránk vigyázó hadsereg elkerült minket. Tőlük megtudtuk, hogy a szervezők is a sivatagban töltötték az éjjszakát és még mögöttünk vannak több problémás járgánnyal együtt.
Az ez utánai szakaszok azzal teltek, hogy ho fölfújtuk, hol leengedtük a kereket, de csak sikerült eljutnunk Tidjikjába, az előző napi célba. A hotelben megtudtuk, hogy a többiek, akik időben beértek, továb mentek Kiffába. Nekünk meg hívtak egy szerelőt. Elautóztunk a műhelyébe, ami összesen egy acél szerkezetű építményből állt, és a legtöbb műveltet hegesztővel végezték. Ennek módszere is megérne egy misét. A hegesztő testelése pl úgy történt, hogy a sufniból kijövő kábelt az acél építményre fixen rákötötték. Az acél építményhez hegesztették a satupadot. A satupadot és a kocsit egy mobil betonvassal összekötötték. Ha nem akart megindulni az ív, akkor kicsit megmozgatták a betonvasat. Itt a lengéscsillapítókat is megjavíttattuk. A főnök nagyon sok pénzt akart kérni a 2,5 órés munkáért. Kicsit sikerült lealkudnunk, bár adtunk mellé sok ajándékot. (villanyos zongorát nem...) Elmentünk a benzinkúthoz, ahol összetalálkoztunk a Movin’ Cruisin’ Teammal. Éppen ők is szereltettek. Miután végeztek, együtt mentünk át Kiffába. Szigorúan betonon.