HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2008.12.30. 21:22

Futóműállítás, ismételt kipufogószerelés

Nem volt könnyű menet, de sikerült találni egy műhelyt, ahol lézeres padon gyári értékekre tudták beállítani a futóművet. A kerékösszetartás és dőlésszög irgalmatlanul el volt állítva. A beállítást végző szerelő észrevette, hogy egy kissé lóg a bal hátsó kerékcsapágy. Meg kell nézni, hogy rá lehet-e állítani egy kicsit, vagy csereérett-e? Őszintén megvallva nem sok kedvem van egy csapágycseréhez -5 fokban, hiszen nincs fűtve a garázsunk, de még az aknára se tudok ráállni úgy tele van pakolva mindennel.

Nem lepődtem meg túlzottan, hogy a beállítás után a kocsi egyenesfutása és kormányozhatósága radikálisan megváltozott. így már nem akar össze-vissza nyekleni a kormány.

A futóművesnél azért alásétáltam a kocsinak megvizsgálni a tegnapi kipufogó tömítés eredményét. Sajnos úgy tűnik vagy nem volt kellően előkészítve a felület, vagy szimplán túl hideg volt kint ahhoz, hogy szépen ráégjen az anyag az illesztésre, így elég rondán felhólyagzott és pár helyen ki is fújt. Emiatt egy második körre ítéltem.

Családi teendőim miatt megint csak este tudtam nekifutni a második körnek. Mivel tovább szándékoztam maradni a kocsi alatt a -5 fokban mint tegnap, vastagon felöltöztem, ipari filcet terítettem ki a kocsi mellé és megemeltem a kocsit a gyári emelővel az emelési pontnál. Gyorsan ráébredtem, hogy a gyári emelővel kerékcserét nem fogunk előadni. Az emelt futómű miatt ugyanis hiába tekertem végállásig a spirált a gumi nem emelkedett el a betontól. Sebaj így is egy kicsit több helyem volt mozogni.

A csövek illesztéséről leszedtem a bilincseket, hogy a felsliccelt részekre is jusson a tömítőpasztából. Az 1995-ben utángyártott kipufogóra természetesen rá volt hegesztve a bilincs, persze ezt csupán akkor tudtam meg, amikor kalapáccsal jó alaposan megpüföltem és levált. A tegnap felkent anyag  vastagját szintén kalapáccsal intéztem el, a maradékot durva reszelővel távolítottam el, a legvégén szép fényesre felcsiszoltam egy kis csiszolópapírral. Mindezt persze hanyatt fekve a cső alatt úgy, hogy közben pont a fejemre potyogott a rozsdával kevert tömítőpaszta. Hogy ne fújja szét az anyagot a motor még mielőtt ráégne az anyag gondoltam, hogy a gázos kis hőlégfúvómmal kezelésbe veszem közben rájöttem, hogy az Kerepesen van kint, akkor marad az ősi réz benzinlámpa, ahhoz meg nem volt épp benzinem. Elkeseredésemben gyertyával próbáltam megmelengetni, de részint fújt a szél részint a gyertya minimális hőjét azonnal elvezette a cső. Az egész eredménye az lett, hogy jól bekormoztam a csatlakozást, de ahogy megpróbáltam megnyomni, rögtön láttam, hogy egy kicsit sem szilárdult még meg az anyag.

A tervem az, hogy a most felvitt anyagot hagyom egy kicsit szikkadni, holnap felkenek rá egy új réteget, behozom Kerepesről a hőlégfúvót átmelegítem és csak utána indítom be a motort.

süti beállítások módosítása