Üdvözlünk mindenkit a 74-es MCG films Team csapat blogján.
Szeretnénk megígérni , hogy naggyából folyamatosan fogjuk a verseny alatt kommentálni a velünk történteket,mind információ,mind fényképek formályában.
Természetesen ennek a folyamatossága nagymértékben függ majd az internet kapcsolattól és a kimerűltségi szintünktől. Ha nagyon eltünnénk, akkor lehet kezdeni aggódni:-)
Jelenleg a felkészüléssel vagyunk elfoglalva.Szinte hihetetlen mennyi munka, és energia van már most befektetve.
Mi tulajdonképpen 2008.09 óta napi szinten a budapest bamakó rally-val foglalkozunk.
A felkészülésünk az autó beszerzésével kezdődött. Sikerült egy olyan autót találnunk,mely tavaly sikeresen megjárta a versenyt, mégpedig a versenykategóriába. Saját lábán hazajött,bár ezt inkább hazavánszorgásnak nevezném mivel már bamakóbol váltóhibával indult el a kocsi.Az úton folyamatosan olaj feltöltésre szorúlt, ennek ellenére hazajött,de széthullott váltóval. a végén már csak a 4. sebesség volt benne.
Az autó hozzánk kerülése utána azonnal egy erősitett váltót ,és új kuplung szettet kapott.Miután nagynehezen összeállt a paripa, úgy döntöttöttünk teszteljük, most jöjjenek ki a problémái amik vannak.Hamar rájöttünk ,hogy az autó több sebből vérzik. Ez akkor lett a legmeggyőzőbb mikor a jobb első kereket elhagytuk. Bár az is igaz nem kis leckét kapott akkor a rendszer. Tulajdonképpen lengőkarostól törtük ki ,kerékaggyal együtt,széthulva a féltengelly,és golyóscsapok kiséretében.Sokaknak furcsa lehet,DE megérte.
Ettől a ponttól tudtuk,hogy mindent át kell néznünk.
Az Auto Thermin Kft-től segítő kezet kaptunk és műhelyhasználatot.Az autót darabjaira szedtük a saját kezünkkel.Ez remek alkalom volt rá,hogy megismerjük minden porcikáját.Mindent szétszedtünk, futóművet,difit,váltót,stb...A futómű,kormánymű új golyóscsapokat kapott mindenhol. Új féltengelyek,fékcsövek,mindenhol új szimmeringek,tömitések. A difit szétszedve,átszimeringezve, hézagolással lett újra visszatéve.Sokáig csak szét felé szereltük az autót.Öröm volt látni mikor elkezdtük visszafelé szerelni az új és biztosan átvizsgált darabokat.Tulajdonképpen 2 hónapig ez ment.Most az autó hajlott kora ellenére tulajdonképpen teljesen megújult műszakilag. A motorja és váltója több generációval fiatalabb Pajerójé, ez már 2,5 TDI motor az erősitett váltóval és kardánnal.Megkapta a friss olajat mindenhová, és az uj teszteken már jól teljesít.
A elmúlt napokban megvoltak az első ugratásai is. Egész jól viseli a repülést. Bár borzalmas szögletes formálya ellenére gyönyörűen szelte a levegőt mind a 4 kerekével magasan elhagyva a talajt. A földet érés után sem pattant vissza erősen, jól fogta az utat.Természetesen Neki is vannak határai így még csak kóstolgatjuk a"Táltost".
Közben elkészítettük az autón a filmezéshez szükséges kameratartó állványzatot is. Ezekre nagy szükségünk lesz a hosszú út alatt, hogy megfelő remegésmentes képeket tudjunk felvenni a kocsiban.Hamar kiderült, hogy a kocsi orrába szerelt tartó a nagykamerához nem megfelelő. DE mivel a kamera amúgy is egy vadonatúj JVC profi HD kamera, mely több millió forint értékű, így arra jutottunk, hogy a kisegitő kamerát fogjuk használni az első felvételekhez. Ez jóval kisebb,így könyebb is.Ezzel két problémát is megoldunk egyből. Ez jó döntésnek bizonyul.A hátsó felfogatás tökéletes lett, a legnagyobb gödrökben sem remeg a kép. Ez így maradhat.
Még van mit csinálni az autón. Mivel gyárilag nem diferenciálműzáras a kocsi, valószínű komplett hátsófutóművet fogunk cserélni alatta, hogy még jobb legyen a kritikus terepviszonyok között.Kell a difizár! Homokban jó hasznát vennénk. Ez igazából pénz kérdése elsősorban. Na persze idő és energia is, de nem olcsó egy ilyen hátsó hid.Valószínű megveszzük. Ha meglesz erről még úgyis írok.