HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2008.12.04. 18:56

KEZDETEK...2008.09 -TŐL

 

Üdvözlünk mindenkit a 74-es MCG films Team csapat blogján.


Szeretnénk megígérni , hogy naggyából folyamatosan fogjuk a verseny alatt kommentálni a velünk történteket,mind információ,mind fényképek formályában.
Természetesen ennek a folyamatossága nagymértékben függ majd az internet kapcsolattól és a kimerűltségi szintünktől. Ha nagyon eltünnénk, akkor lehet kezdeni aggódni:-)

Jelenleg a felkészüléssel vagyunk elfoglalva.Szinte hihetetlen mennyi munka, és energia van már most befektetve.

 Mi tulajdonképpen 2008.09 óta napi szinten a budapest bamakó rally-val foglalkozunk.

 A felkészülésünk az autó beszerzésével kezdődött. Sikerült egy olyan autót találnunk,mely tavaly sikeresen megjárta a versenyt, mégpedig a versenykategóriába. Saját lábán hazajött,bár ezt inkább hazavánszorgásnak nevezném mivel már bamakóbol váltóhibával indult el a kocsi.Az úton folyamatosan olaj feltöltésre szorúlt, ennek ellenére hazajött,de széthullott váltóval. a végén már csak a 4. sebesség volt benne.

Az autó hozzánk kerülése utána azonnal egy erősitett váltót ,és új kuplung szettet kapott.Miután nagynehezen összeállt a paripa, úgy döntöttöttünk teszteljük, most jöjjenek ki a problémái amik vannak.Hamar rájöttünk ,hogy az autó több sebből vérzik. Ez akkor lett a legmeggyőzőbb mikor a jobb első kereket elhagytuk. Bár az is igaz nem kis leckét kapott akkor a rendszer. Tulajdonképpen lengőkarostól törtük ki ,kerékaggyal együtt,széthulva a féltengelly,és golyóscsapok kiséretében.Sokaknak furcsa lehet,DE megérte.

Ettől a ponttól tudtuk,hogy mindent át kell néznünk.

Az Auto Thermin Kft-től segítő kezet kaptunk és műhelyhasználatot.Az autót darabjaira szedtük a saját kezünkkel.Ez remek alkalom volt rá,hogy megismerjük minden porcikáját.Mindent szétszedtünk, futóművet,difit,váltót,stb...A futómű,kormánymű új golyóscsapokat kapott mindenhol. Új féltengelyek,fékcsövek,mindenhol új szimmeringek,tömitések. A difit szétszedve,átszimeringezve, hézagolással lett újra visszatéve.Sokáig csak szét felé szereltük az autót.Öröm volt látni mikor elkezdtük visszafelé szerelni az új és biztosan átvizsgált darabokat.Tulajdonképpen 2 hónapig ez ment.Most az autó hajlott kora ellenére tulajdonképpen teljesen megújult műszakilag. A motorja és váltója több generációval fiatalabb Pajerójé, ez már 2,5 TDI motor az erősitett váltóval és kardánnal.Megkapta a friss olajat mindenhová, és az uj teszteken már jól teljesít.

A elmúlt napokban megvoltak az első ugratásai is. Egész jól viseli a repülést. Bár borzalmas szögletes formálya ellenére gyönyörűen szelte a levegőt mind a 4 kerekével magasan elhagyva a talajt. A földet érés után sem pattant vissza erősen, jól fogta az utat.Természetesen Neki is vannak határai így még csak kóstolgatjuk a"Táltost".

Közben elkészítettük az autón a filmezéshez szükséges kameratartó állványzatot is. Ezekre nagy szükségünk lesz a hosszú út alatt, hogy megfelő remegésmentes képeket tudjunk felvenni a kocsiban.Hamar kiderült, hogy a kocsi orrába szerelt tartó a nagykamerához nem megfelelő. DE mivel a kamera amúgy is egy vadonatúj JVC profi HD kamera, mely több millió forint értékű, így arra jutottunk, hogy a kisegitő kamerát fogjuk használni az első felvételekhez. Ez jóval kisebb,így könyebb is.Ezzel két problémát is megoldunk egyből. Ez jó döntésnek bizonyul.A hátsó felfogatás tökéletes lett, a legnagyobb gödrökben sem remeg a kép. Ez így maradhat.

Még van mit csinálni az autón. Mivel gyárilag nem diferenciálműzáras a kocsi, valószínű komplett hátsófutóművet fogunk cserélni alatta, hogy még jobb legyen a kritikus terepviszonyok között.Kell a difizár! Homokban jó hasznát vennénk. Ez igazából pénz kérdése elsősorban. Na persze idő és energia is, de nem olcsó egy ilyen hátsó hid.Valószínű megveszzük. Ha meglesz erről még úgyis írok.

süti beállítások módosítása