Habár a kocsi még csak a karosszériásnál pihen, az ottani szétszedésekor már felhívták rá a figyelmemet, hogy a ahhoz, hogy átmenjen a vizsgán fékekre lesz szükségünk.
Szerencsére a hátsó dobfékekhez majdnem minden alkatrészből van tartalékunk, a négy dobból kettő biztosan felszabályozható lesz, a legjobb fékpofák pedig kaphatnak új bevonatot. Az kézifék bowdenje valószínűleg cserére szorul, amit le kell majd gyártani.
Az igazi kihívást azonban nem is ez, hanem az első tárcsafékek okozzák. Féknyeregből szerencsére van két tartalékunk, így ha azzal gond volna a cseréje nem okoz különösebb problémát. A betétek azonban teljesen megették már a tárcsákat és abból pont nincs tartalékunk. Ezekből tehát mindenképpen újra van szükség.
Természetesen első dolgom a nagy magyar autókereskedéseknél keresgélni. Szerencsére a nagyok tartanak illetve tudnak szállítani megfelelő tárcsákat és betéteket is. Egy apró probléma azonban akad ezzel, nevezetesen az ára. A legolcsóbb helyen is 13.000 forint körül mozgott egy darab tárcsa ára, a hozzá való fékbetét párja pedig körülbelül 7.000 forint lenne. Ez azt jelenti, hogy csak az első fékek javítása 40.000 forintot emésztene fel az amúgy elég szűkre szabott költségvetésből.
Alternatív megoldásra van tehát szükségünk. Angliában amúgy is olcsóbban lehet hozzájutni az alkatrészekhez, meg eleve ott gyártották megnéztem hát az e-bay-en. Új MG Montego-hoz készített sport készleteket találtam azon az áron amin itthon a másodvonalbeli gyártókat megkaphattuk volna. De erre rájönne még a szállítás, így az is elfogadhatatlan. Mivel azonban nem kapkodják el a készleteket alacsony indulóárú liciteket kerestem. Találtam is 10 font induló áron (+20 font szállítás Anglián belül) teljes fékkészletet. Nővérkém licitált nekem és ennyiért el is hozta, illetve fogja hozni, amikor nemsokára hazajön. Mivel a tárcsák közel 10 kilót nyomnak, és ő amúgy bőrönd nélkül jött volna a poggyászdíj lesz a szállítási költségünk.
Csak remélni tudom, hogy nem lesz szükség nagyon speciális Austin alkatrészekre, mert sajnos ez az út nem lesz többször járható.