HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.30. 09:51

Már Maliban a három részre szakadt két kategória

A túrázók és versenyzõk Kiffában egy táborhelyen töltött éjszakája után ma reggel 6 órakor három részre szakadt a mezõny. Sokak kívánságára a mauritán biztonsági erõk rendkívüli gyorsasággal engedélyezték egy eddig nem egyeztetett útvonal beiktatását. Több tönkrement autó és pattanásig feszült ideg nem bírta a megpróbáltatásokat, és a Bamako éltének legnehezebb futamát többen feladni kényszerültek, így reggel útjának indult egy konvoj, mely aszfalton jut el Bamakóba.

A megmaradt bátor és jó kondícióban lévõ túrások feltankolva üzemanyaggal, ivóvizzel, illetve legalább négynapi élelemmel, déli irányba, Kankossa felé elhagyták kempinget. Mai céljuk Kayes volt, az elsõ szavannai nagyváros Maliban.

A versenyzõk közül az esti célba csupán a 02 Aquincum Racingnek sikerült este hét óráig megjelennie, a többi csapat a határátlépés, a feladatok nehézsége, és a szavannán történõ éjszakai tájékozódás problémái miatt csak késõbb érkezett be a vályogból épült Korare Kore nevû falu mellé.

Az utolsó országba való belépés öröme a 132-es KTM-es francia motoros bukása miatt nem lehet teljes: bokatörése után a 97-es lengyel csapat egyik tagja átvette a jármûvét és bukósisak és további védelem nélkül hozta be a célba a sérült kétkerekût. A felelõtlen tett ellenére a mai Superman díjat õ kapta meg. A mentõsök egyébként hamar elláták a sérültet akit késõbb elszállítottak a baleset helyszínérõl.

Az utolsó elõtti etap mindkét kategóriának 350 km körüli füves szavannát jelent, ahol a navigáció a legnehezebb feladat. "Holnap az dõl el, hogy kinek milyen navigátora van. A vezetési tudás és a technikai elõny eddig már kiderült, de a fás, füves és bokros homokon a legfõbb munka a navigátoré lesz. Itt nincsenek fix utak, nincs térkép és a GPS sem segít, mivel a helyiek szamarakkal járják ki évrõl-évre az ideiglenes utakat." mondta el 17-es rajtszámú versenycsapat navigátora Four Finger, aki háromszoros veteránként várja a holnapi rajt pillanatát. "Mivel az élmezõny nagyon szoros, a hátralévõ két napon bármi megtörténhet. - tudtuk meg Polgár Tamás versenybírótól - Egy-egy helyezéssel való elõbbre jutás a csapatok számára óriási öröm, míg másoknak dráma. Minden este személyes tragédiáknak vagyunk tanúi. Ez az eddigi legkeményebb Bamako."

süti beállítások módosítása