HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.01.13. 16:05

Az innováció éve 2. rész

Ígeretünkhöz híven folytatjuk az autó érdekes részeinek és különleges megoldásaink bemutatását. Kezdetnek az egyik terepgyakorlat folyamán elhalálozott anyósülés pótlását mutatnám be, amely az autónk multikulturalitását tovább erősítette,mivel így már három különböző autómárka ülései képviseltetik magukat a járgányunkban.

A hegesztés folyamata. A Szabolcs háta mögött látható vízfolt egy sikeres tűzoltás eredménye.

És íme a kész ülés, állítólag a -5 fok alatt készült hegesztést visszadobja a meo, de szükség törvényt bont.

Még egy korábbi alkalommal elhelyeztük a CB antennát a motorháztetőn. Ez anyagi megfontolásból edzett rugóacélból készült, így az állóhullámarányt nekünk kellett behangolni. A finomhangolás természetesen finom eszközöket kíván.

A fék eleinte csikorgott, a bántó hangot speciális fékzsír alkalmazásával szüntettük meg, ez valamilyen oknál fogva kísértetiesen hasonlított a hajtóműolajra. Nekünk nagyon bevált.

Megoldottuk a hátsó traktus fűtését, egy műanyag cső és némi színes újságpapír felhasználásával. Ettől sokkal barátibb lesz a légkör az európai szakaszon.

Fedélzeti számítógépet (népszerűbb nevén taxiórát) is készítettünk amely előző életében egy activelight lámpa hűtőventillátorát vezérelte, most gombnyomásra válthatóan külső hőmérsékletet, hűtővíz hőmérsékletet, akkufeszültséget és üzemanyagszintet mér, ha valamelyi kritikus szintet ér el csipogással jelez. A képen épp a külső hőmérsékletet mutatja.

A hűtővíz méréséhez megfúrtuk a termosztátot és a lyukba ragasztottuk a hőérzékelőt. Igazi robosztus sivatagi technológia.

A sivatagi por ellen hamisítatlan sufni tuning szűrővel készülünk. A méltán népszerű üvegmosó kefe nagy testvérét fogjuk betuszkolni a légbeszívóba. Itt látható eredeti állapotában.

Hogy azért levegőt is kapjon a motor egy kis fazonigazítást kellett végezni.

A szűrőt terveink szerint 2T olajjal fogjuk bekenni és az afrikai partraszállást követően helyezzük be, valahogy így.

Az autó belső terét is átalakítottuk, hogy jól elférjen a tartalék üzemanyag, a szerszámok, alkatrészek, homokvasak, adományok, navigátor, ennivaló, víz stb. és lehetőleg viszonylag felismerhetőek és jól elkülöníthetőek maradjanak egy tréfásabb terepszakasz végére is.

Az alkatrészeknek és szerszámoknak, egy polcot és egy fiókot alkítottunk ki és mindent rongyba csavartunk, mert így legalább az illúzió megvan hogy nem is csörömpöl annyira a homokvas és az emelő a lapáton. Pedig de.

A tartalék üzemanyag tárolására 3 műanyag hordót szíjaztunk a raktérbe, ezek kapacitása kb 90 liter ami az eredeti tankkal együtt bőven 1000km feletti hatótávot ad akármilyen terepen. Az egyik hordó tetejét elláttuk egy gumiabroncs szeleppel és egy csővel ami a hordó aljáig ér, így a kompresszort a szelepre csatlakoztatva az üzemanyag a hordóból  egész jó sebességgel kipumpálható. Biztos ami biztos viszünk tűzoltókészüléket.

A különbőző vacakoknak műanyag dobozokban lesz a helye, a papíroknak és a notebooknak viszont külön speciális helyet alakítottunk ki.

Irattartó, mellette tolltartó, a munkavédelmi borítással ellátott polc alján:

Itiner és feladatlaptartó a mitfahrer kényelmére, a majrévasra gégecsőtartó műanyag bilinccsel applikálva. Ez már az előfutamokon is jó szolgálatot tett volna.

Laptoptartó, vaslemezből hajlítva a kellő szilárdság érdekében, speciális rezgéselnyelő rétegen, elasztikus szalagokkal rögzítve. Röviden RKWB™. (reméljük kibírja a winchester Bamakóig) Azért viszünk tartalékot.

GPS, fényképezőgép és walkie-talkie akkumlátorok töltésére kiválóan alkalmas a PVC cső és a szigetelőszalag kombinációja, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Persze csodák nincsenek, nem lesz odabent tágas nappalink, ezért minden kis helyet ki kell használni. A régi autók nagy előnye, hogy meglehetősen tágas a motorterük ezért csak a képzelet és a forgó alkatrészek elhelyezkedése szab határt annak, hogy mit rakunk oda. A mi képzeletünk eddig a motorolajra és a tartalék szűrőkre szorítkozott, de ilyen szempontból megfelelően nyitottak vagyunk úgyhogy még bármi lehet...

Szóval úgy néz ki, hogy többé kevésbé összeálltak a dolgaink és már csak a rajtot várjuk. A szervezők legutóbbi hírlevele szerint a levegőszennyezettségre való tekintettel páros rajtszámú csapatok, csak páratlan rajtszámú csapat által vontatva, tolva, vagy állati, elktromos, ill. alternatív energiaforrások felhasználásával hagyhatják el a várost. Reméljük addig enyhül a szmog és nem kell szamaras kordévá alakulnunk.