HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2008.12.31. 18:17

Szilveszteri szerelgetés - 2008.12.31.

Szilveszter ide vagy oda, a gépnek alakulni kell!

Szóval, hogy ma is történjen valami, Sanyi és Endre beszerelte a hűtőt az autó rakterébe. Felkerültek a rádió hangszórói is. A raktér aljába épített dobozba beraktuk a tartalék laprugó főlapot, a levegőszűrőket, olajszűrőket, üzemanyagszűrőket, motorolajat. Tömítéskészlet, hűtővíz csövek, ékszíjak, vezérműszíj és feszítőgörgők. A szerszámosláda mellé került egy krokodilemelő (tartalék az air-jack mellé) is. Kezdün kaggódni, mert még rengeteg hely marasdt alul. Nevetségesen kevésnek tűnik a pótalkatrész mennyiségünk. Pedig csak hallgattunk azokra, akik már megtették ezt az utat. Még kuplungtárcsát viszünk, azt mi is ki tudjuk cserélni.

Tamás közben összevarázsolta a tetőn futó vezetékeket, a légkürtét, a távolsági fényszórókét, a vész esetére felszerelt LED-es helyzetjelzőkét, a hátsó és oldalsó térvilágító lámpákét. Meg persze a sziréna hangszóró is felkerült.

Dilemma: ha a helyére kerül a tetőcsomagtartó és bekötjük a kábeleket, többé nem fér be az autó egyikünk garázsába se. Viszont hideg van. Tehát ezt az utolsó pillanatra hagyjuk, mert addig is jobb fűtött garázsban szerelgetni, berendezni.

Teszteltük a kerékfújásra próbaképp vásárolt kis kompresszort is. Jó lesz, de kell még egy. A próba alatt mindjárt két 12V-os aljzat biztosítéka is megadta magát a 14A-t felvevő kompresszor adta terhelés miatt :) Csere 20 amperesre, biztos ami biztos. 5 perc egy kerék felfújása, kell a kettő kompresszor. És jó, ha működtetésük közben jár a motor is...

Tamás kipróbálta a hólánc szerelést is, Európában hátha kellhet. Az útvonalon pedig kötelező felszerelés is némely országban.

Azt hisszük, újoncként egész jól állunk.

A 81-es rajtszámú Polgárőrök Bamakoba csapat!

Még 17 nap a rajtig.