HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2008.10.27. 21:30

Felkészülési nehézségek - karosszéria

Sajnos egy kicsit elcsúsztunk a kocsi felkészítésével, így a kocsit csak pár héttel ezelőtt tudtuk elvinni a karosszériáshoz. A karosszériás igen komolyan nekilátott a strukturális elemek hibáinak felderítéséhez, majd miután magához tért az első megdöbbenéséből neki is látott az átrozsdásodott részek kijavításához.

Saját bevallása szerint életében nem látott még ilyen autót. Ezt a rekordot nem csupán az autó ritka típusa, de az oxidáció igen magas foka miatt sikerült a kocsinak beállítania. A vásárláskor már tudtuk, hogy ebben a két dologban az autó gyakorlatilag egyedülálló.

Ránézésre tudtuk, hogy a bal küszöb gyakorlatilag nem létezik, csak egy kis festék ami összetartja a rozsdát, az ajtók sarkai és a hátsó ajtó alsó éle mind javításra szorul. Ehhez hozzájött még pár olyan probléma amiről nem tudtunk. A sárvédőívek közül a bal oldali ív csak minimális javítást igényelt, de a jobb hátsó ívet pótolni kell. Mivel az Austinhoz nem található a piacon javítóelem, egy Golf II javítóív lesz a donor. A padlólemezbe is bele kellett egy jó darabot toldani, mivel az ülés alatt oxidáció miatt jelentősen csökent az anyag strukturális konzisztenciája, magyarul szétrohadt. A küszöb cseréje egészen a bal első futómű mögötti lemezig tartott, mivel ott volt előszőr ép anyag amihez az új elemet hozzá lehetett hegeszteni.

A lökhárítók leszedése azonban sokkal rondább gondokat tárt fel. A hátsó lökhárító alól gyakorlatilag eltűnt az anyag. Oda újra kellett szobrászkodni a lemezeket, persze ezek a leginkább ívelt részek a kocsin.

Egy hét alatt azonban elkészült a kocsi bal oldala és hátsó része! Sajnos azonban ekkor beszólt az anyatermészet és a mestert egy időre az ágyhoz szögezte. Ha minden jól megy így ezen a héten kezd újra a kocsival foglalkozni, és a jobb oldali küszöb valamint ajtók hibáit kijavítja. Közben vet egy pillantást a benzinbetöltő nyílásra is, mivel a környékén komoly rozsdafolyások láthatóak.

Ha ez kész akkor mehetünk a szerelőhöz!