HTML

Budapest-Bamako 2009 - Az Index.hu blogja

Smsfal

Friss topikok

  • telirium: Peugeot 504? Villám Géza alapból bozóttaxit visz? Nem lesz nehéz eladni! :) Kíváncsi lennék mikori... (2009.01.05. 20:16) Autóbemutató, tesztvezetés és sörivás tűzoltócsapból
  • telirium: Ja, az se lenne rossz, ha az eredeti címkéket átvennétek (persze a bamako2009 nélkül :) ). A cikke... (2009.01.04. 20:15) Hegesztünk
  • chefdecaravane: Szerncsétlen országnak annyira nincs pénze, hogy még a londoni nagykövetségüket is bezáratták, mer... (2009.01.02. 12:45) Egy gyönyörű liezon Mauritániával
  • telirium: @sivatagitigrisek: Sebaj legalább látom, hogy valaki elolvassa a cikkeimet. :) (2008.12.31. 10:58) Kipufogó javítás

2009.02.02. 12:30

Hazaindul a Polgárőrök Bamakoba! csapat - 2009.02.02.

A polgárőr csapat már rakodik, hamarosan indulunk haza.

A lehető legkevesebb megállással igyekszünk haza. Az autón motorjában olajat, olajszűrőt és levegőszűrőt cseréltünk (ez a harmadik már), a tetőcsomagtartót leszedtük.

Még elmegyünk a helyi közkórházba, maradt egy kis adomány nekik. Aztán a helyi piacon körülnézünk és indulunk ma délután.

Útközben nem nagyon fogunk netkávézókat keresni, de ha a szállásunk közelében lesz internet, akkor hírt adunk magunkról. Holnaptól Mauritániában ismét csak a műholdas telefonunk lesz elérhető.

Legkésőbb Marokkóból ismét jelentkezünk, úgy 3-4 nap múlva.

2009.02.02. 12:16

Néhány gondolat

2009.02.02. 12:14

Egy afrikai nap kicsit másként

2009.02.02. 12:13

Díjkiosztó gála

2009.02.02. 12:10

A megkönnyebbülések napja

2009.02.02. 12:09

A nagy cumizás

2009.02.02. 10:02

A Hetes Busz bamakói hétköznapjai. A legénység alatt még hullámzik a föld.

2009.02.02. 00:20

Napló (febr. 1.)

 

Amíg otthon a február zimankózik itt 35 fokban pácolódunk kellemesen. Bamako egy szörnyen poros város az autók által felvert por és a mindenfelé hemzsegő kéütemű robogók füstje állandó ködöt varázsol az utcákra. Mindenütt nagy a nyüzsgés sok az árus és a lacikonyha, mindenütt taxisok és koldusok szólongatják az embert, de általában mindenki nagyon barátságos. Hogy Magyarország micsoda arról viszonylag kevés embernek van fogalma.
A szállás ahol lakunk a Konari család háza, nagyon kellemes kis belső udvaros villa, vizsonylag tiszta és olcsó.
Reggel azzal kezdtük a napot, hogy megpróbáltuk egy kicsit kitakarítani az autót, mert a szavanna pora rajta hagyta a keze nyomát kívül belül. Meg tömve volt üres palackokkal és egyéb szeméttel. Ezalatt kicsit elbeszélgettem a ház előtt üldögélő családtagokkal és hamar kiderült, hogy talán tudnak vevőt mind a két autóra. Amíg a vevőt vártuk megpróbáltuk megszerelni a háziak Chryslerét ami elektromos gondokkal küzdött. A vevő nemsokára megérkezett és rövid alkudozás után egész jó árat ajánlottak mindkét autóért gyakorlatilag anélkül, hogy megnézték vagy kipróbálták volna őket. Az ár felét azonnal ki is fizették három hatalmas köteg bankót vettem át az autójuk sötétített hátsó ülésén. A másik felét akkor fizetik, mikor visszatérünk a BB utómunkálatairól amit Dogonföldön tervezünk és a Rockytól is ekkor válunk meg. Reméljük a Patrol nem lesz hisztis és nem hozák vissza... A jól sikerült adásvétel (ígéret) után elmentünk egy ismerős csapat szállodájába és a nap többi részében a medence partján söröztünk. Este megint elmentünk a kedvenc éttermünkbe kicsit kényeztetni magunkat. Ha minden jól megy holnap útrakelünk Dogonföld felé.

2009.02.02. 00:18

Napló (jan. 31.)

 

A mai nap 2km autózással indult, átmentünk az eredetileg tervezett táborhelyre ahol a helyiek kis táncbemutatóval készültek. Átadtuk az iskolaszereket a helyi iskola képviselőinek, aztán a mezőny lassan elszivárgott, a tánc végét meg se várva, mert szoros határidőt szabtak a mai – amúgy elég rövid - táv teljesítésére. Kis falvakon mentünk át aztán kiértünk a betonra és kis településeken keresztül haladtunk a cél felé rekordmennyiségű fekvőrendőrön át zötyögve. A szervezők is elhúztak mellettünk 30-as táblánál kb 100-al. Balról feltűnt a Niger, néztük ahogy elsüllyed egy halászhajó. Beértünk Bamakóba, ahol az utolsó pontot az utolsó előttiből kellett kitalálni és ez egy magas szikla tetején volt a város felett. Kellemes kis mászás 40 fokban. Az utolsó pont túl messze volt úgyhogy inkább a cél felé vettük az irányt és a töméntelen robogós és merci busz között utat törve néhány kanyarodási szabályt megszegve beértünk a szállodához. Megérkeztünk!!! A parkolóban pár perc leforgása alatt sikerült mindenféle marhaságra elcserélni amúgy kidobásra szánt vagy értéktelen használati tárgyainkat. Persze nagyon észnál kell lenni, mert egyszerre hatan alkusznak több külömböző dologra, a tűző napon kétféle pénznemben. Sajnos nagyon makacsak, és alacsony a vásárlóerejük, úgyhogy azokért a dolgainkért amiket a legjobban szerettek volna megvenni – laptop, kamera, walkie-talkie – nem bírtak értelmes árat ajánlani, bár nagyon kitartóan ismételgették a valós ár maximum egyharmadát.  Becseréltünk alig működő kínai fejlámpát, hasonlóan értéktelen karkötőre, kempingszéket fa-maszkra stb. Az autóra is jöttek ajánlatok, de az ingerküszöbünket nem sikerült elérniük. Mindenesetre érdekes élmény volt besörözve a tűző napon végeérhetetlen és értelmetlen alkudozásokba bocsájtkozni mindenféle kacatról. Az MC csapat eközben eladta az autóját egy utazgató amerikainak aki megunta a helyi tömegközlekedés viszontagságait. Minden a legnagyobb rendben is volt, amíg a teljes tranzakció végeztével a szállásra nem szállította őket az amerikai vadi új autójával. A patrol úgy tűnik nem akart az amerikaié lenni és sértődötten kigyulladt. Hiába oltották el azonnal poroltóval és magyarázták el hogy a leégett kábelek semmi létfontosságú szervet nem érintenek, a vevő már kiszeretett belőle... Mi ezalatt végre csobbantunk egy jót a Salaam hotel medencéjében, jelentősen elszínezve azt. Este pedig hosszú idő óta először étteremben vacsoráztunk nagyon jó kajákat, úgyhogy nagyon kellemesen alakult az este. Később a Club Ibizába mentünk ahol a hivatalos eredményhirdetés volt. Ez vegyes érzelmekkel zajlott mivel több csapat elégedetlen volt a szervezők munkájával és a szervezők különböző ismerőseinek jó eredményével és ennek hangos fújolással adtak hangot. Mi sajnos nem kerültünk be az első húszba, de aki követte a naplónkat az tudja, hogy „megcselekedtük amit megkövetelt a haza”. A díjkiosztó után hangulatos diszkó vette kezdetét ahol honfitársaink a helyi igen reprezentatív női munkaerővel olyan számokra oldódtak mint a KFT afrikás száma döngölős és nem döngölős verzióban, különféle ABBA slágerek és egyéb fajin zenék. Játszottunk egy parti biliárdot egy olyan asztalnál ahol nem fért el a dákó a fal és az asztal között, aztán hazasétáltunk.

2009.02.02. 00:16

Napló (jan. 30.)

 

Reggel egy kedélyes defektjavítással kezdtük a napot, ami sokkal nehezebben ment mint a sivatagban éjszaka, mert most már belső volt a gumiban, és a bennszorult levegő miatt nem tudtuk letörni a gumit. Míg Szabolcsnak jó ötlete nem támadt és az amúgy használhatatlan házilag barkácsolt emelőnk és az egyik magunkal hozott kődarab gumiszerelő célszerszámmá egyesült. A defekt oka máig ismeretlen, lukat nem találtunk. De legalább minden ruhánk telement szúrós kis magokkal és kecskeszarral. Reggel mi távoztunk utolsóként, mert a gumijavítás után néhány bámészkodó helyi szórakoztatására kipakoltuk at egész kocsit és a rakodótérben található amortizálódott rögzítéseket, csomagokat és enivalót próbáltuk használható állapotba hozni. A mai etap sokban hasonlított az előző napihoz, hasonló terepen mentünk, apró falvak között. A helyiek nagyon szép színes lepedőkbe öltöznek, nagyon külömböznek az araboktól és aki nem cadeau őrült az nagyon barátságos. Egész könnyű volt végigmenni a feladatokon, néhány nehézkes feladat kivételével mindent megtaláltunk. Kialakult tájákozódási technikánk annyi, hogy a legjobban kitaposott úton haladunk, míg egy faluba érünk, az orosz térkép gráf jelleggel (vezet-e út a-b közt?) egész jól használható és a helyi erők némi cadeau fejében vagy a nélkül lelkesen mutatják a következő falu felé az utat.
Ennek kiválasztása amúgy elég reménytelen lenne csak a pontatlan térkép és gps alapján, mert minden faluból számtalan út indul és a falu közelében egyformán jó minőségűek. Az egyik lengéscsillapítónk megint megadta magát, a hegesztés kiszakadt, úgyhogy kiszedtük. A hátsó difi is szivárog, valószínűleg a kinti 35 fok hatására úgyhogy semmi komoly. Hatalmas por van, még durvább mint a sivatag, minden csupa mocsok az autóban, mi meg főleg. Az éjszakai táborhelyet kb 2 km-el arrébb találtuk meg, mert a hivatalos táborhelyet a „zombik” miatt evakuálni kellett. El tudom képzelni még az autóból kiszállni is nehéz ha 50 gyerek körbeveszi és folyamatosan nyaggat rángat tapogat.

Ha minden jól megy holnap Bamako!

2009.02.02. 00:10

Napló (jan. 29.)

 

2009 jan. 29
 
Kiegészítés az előző napokhoz. Becses járgányunk homoksivatagban való vezetésének négy alapszabálya: Ne menj lassan, mert sok helyen csak lendületből juthatsz át. Ne menj gyorsan mert hátul nincs lengéscsillapító és nem csak a kerék nem fog talajt de a hátsó ülésből katapultot csinálsz az első úthibán. Ne kanyarodj, mert a leeresztett kerek lenyomódnak a felniről. Ne fékezz mert elássa magát a kocsi. Ha az ember túlteszi magát a szabályokban rejlő ellentmondásokon és betartja őket egész kellemesen el lehet autózgatni.
 
A mai napot internetezéssel kezdtük a városban. Ezután elindultunk neki a szavannának. Az első szakasz még betonos volt. Amikor egy állat keresztezte az aszfaltot Viktor megjegyezte: Vigyázz mert kecskés az út! Az eligazításon azzal ijesztgettek, hogy nehéz szakasz lesz de teljesen kellemes szavannai autózgatás volt gyönyörű környezetben, a 4x4 csak azért kellett néha, mert elbambultunk és a homokon álltunk meg nézelődni.
Útközben szamaras kordékkal, kecskenyájakkal és marhacsordákkal találkoztunk. A szavanna nagyon szép a képeken és az autóból, azonban, ha az ember kiszáll szembesöl azzal, hogy ami fűnek látszik az valójában valami nagyon ragaszkodó tövises alattomos bogáncs koldustetű keverék ami pillanatok alatt mindenbe beleragad és szemmel alig látható tüskéket szúr kézbe lábba egyaránt.
Egyik kanyar után a bozótban néhány katona ugrott le a katonai Landcruiserről, egy parancsnokféle megkérdezte hányan jönnek mögöttünk, hazaszeretetéről biztosított minket, majd jó utat kívánt. Átértünk Maliba. Lassan a táj változásával együtt a falvak és lakóik is megváltoztak, szögletes vályogházak helyett, kerek kunyhók lettek, arabok helyett négerek integettek az út mellett. Kis falvakban az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek, nagyobb helyeken viszont megrohanják a kocsit a gyerekek monomániás „Cadeau, cadeau” csatakiáltással erősen a méltán népszerü South Park sorozat „Night of the living homeless” című részéhez hasonló szituációkat okozva. Ahogy esteledett egyre nehezebbé vált a navigáció, mert számtalan út ágazott el állandóan, és a sötétben nem mindig látszott, melyik a megfelelő, főleg mivel térképeink nagyrésze teljesen használhatatlan ezen a vidéken. Nioróba értünk egy viszonylag nagy városba, ahol a gyerekek állandó rohama közben sikerült pénzt váltani, tankolni és kenyeret venni. Ezután éjszakai ámokfutás következett, mivel az utolsó 60 km-t földúton kellett megtenni a táborhelyig. Mire Szabolcs beüzemelte a cirillbetűs katonai térképet a laptopon, addigra, már bepalizott minket az egyik cseh hummeres, hogy vágjunk neki az egyik mérsékelten szimpatikus útnak. Ez rossz döntésnek bizonyult mert, szerettek toronyiránt, más tévelygők vélt nyomait követve vezetni, így elég csúnya elakadós szitukba kerültünk, míg az orosz térkép alapján végül átvettük a kezdeményezést és sokszor a helyiek útmutatását igénybe véve bozóttaxi üzemódban eljutottunk a táborhelyig. Ahol még maradt is három óra alvásidőnk a reggeli eligazításig.

2009.02.01. 17:28

A jótékonyság napja Bamakoban - 2009.02.01.

Ismét egy nagy SZIASZTOK Bamakobol!

Na... aludtunk rá egyet. Ez van, megtettük amit tehettünk nagyobb kockázat nélkül.

Ma délelőtt elmentünk egy itteni nyomornegyedbeli iskolába, ahova kb. 1200 gyerek jár. Átadtunk egy 80x60x40 cm-es és egy 60x40x40 cm-es ládányi iskolaszert. Kréta, zsírkréta, füzetek, tollak, ceruzák (ezernél több darabokat gondoljatok!), hegyezők, ragasztó, cellux, olló, számológép (napelemesek), térképek, falitérképek, tűzőgépek, irattartók, radírok... fene tudja már, mi mindent csomagoltunk be 3 héttel ezelőtt. (Fotók lesznek este a csapathonlapon!)

Utána egy klinika következett, ahova szerencsésen megérkezett adományunk, bár kissé összenyomorgatott dobozokban. A Hercegh Special Trans kamiont ugyan kétszer is megcsapolták útközben (marokkói vámudvarban!!!), de a mi kötszer és egyéb rakományunk megmaradt. Köszönjük a Hartmannnak, a Salusnak, a Medicalgroupnak, a Pismány Patikának!

Most foci lenne... Tamás megy, én inkább gépészkedek. Tiszta por minden. Mint a púder, olyan finom homok ette bele magát mindenünkbe. Takarítom sűrített levegővel a laptopot, navit, fényképezőt, kamerát. A fényképezőm beragadt, nem működik az optika, mindig beakad. Gondolom tele van porral.

Mosnom is kell még. Pulóvert, kabátot, gatyát, zoknit, pólót minimum. A farmerom mereven megáll, ha kilépek belőle... már tanítom járni is...

Ma még olajcsere a kocsin. A kerülő és alternatív utakkal együtt valószínűleg az eddigi leghosszabb Bamakot teljesítettük. Kár, hogy nem mérték a többiekét, ezért elhozhattunk volna még egy különdíjat.

Óra szerint 11120 km-t jöttünk!

7500 az olajcsere periódusa a kocsinak hivatalosan :) De a Metabond olajjal és adalékkal ez valószínűleg még mindig bírná.

Ha ma elintézünk minden technikai dolgot, leszedjük a tetőcsomagtartót is (1-2 liter/100 km többletfogyasztást és sebességvesztést okoz). Holnap reggel piac, ajándékvásárlás, és a tervezettnél hamarabb, már holnap délelőtt elindulunk haza, ha minden jól megy. A tetődobozaink és a raktéri dobozaink között több összetörött útközben, ezeket le kell selejteznünk. Lámpák, egyéb eszközök sérültek meg az ugrások, rázkódások közben. Több tízezer forint kár esett a dolgainkban.

Várható útvonal hazafelé:
Bamako-(Mauritánia) Kiffa-Nouakchott-Nouadhibou-(Marokkó) Laayoune-Agadir-Marrakech-Casablanca-Rabat-kompátkelés-(Spanyolország) Valencia-Barcelona-(Franciaország) Nizza környéke - Torino környéke-Budapest

Szerintünk 7 éjszakázással, 8 nap alatt hazaérhetünk. Február 11-re hazaérhetünk. Mehetnékünk van. Pedig biztos lenne mit megnézni a környéken. De hiányzik a család.

2009.02.01. 16:28

Bamako 2009 teljesítve!

A csapat sikeresen célba ért Bamakoba. Helyezésről pontos infó nincsen, de valahol a középmezőnyben végeztek. Szombaton voltak a helyi iskolában és kiosztották a sok-sok ajándékot, amit vittek. Az autót sajnos megviselte a kemény terep, de végül így is sikerült eladni. Ez mondjuk nem meglepő, hiszen Zoli jól beszél a vevőkkel. A fiúknak már nagyon honvágyuk van, szeretnének mielőbb hazajönni. A geopárd projekt egyelőre még eredmény nélküli, bár Zoli még reménykedik benne, hátha megpillantják valahol. Őszintén szólva nem sok esély van rá, de becsülendő a kitartásuk. Fényképek hamarosan lesznek.

Addig is szeretnénk megköszönni minden kedves családtagnak, barátnak, ismerősnek és szurkolónak, hogy figyelemmel kísérték a csapat szereplését a 2009-es Budapest - Bamako őrületen.

 

2009.02.01. 13:08

2009.01.28. Kiffa

 

 

Délelött 10 –re érkeztünk meg. Alig volt ott valaki. A túra kategóriából ott találtuk az Ikarust, meg pár csapatot. Ez volt az egyetlen hely ahol a verseny és a túra kategória egy szálláson volt. Egyébként sehol nem találkoztunk Velük, teljesen más útvonalon mentek.

Szívélyes üdvözléssel fogadtak minket, váltottunk pár szót.

Kipakoltunk az autó háta mögé a porba, és főzni kezdtünk. Engem folyamatosan hergelt, hogy hová tűnt a telefonom. Azt ugyan elismerem, hogy bárhová tűnhetett mivel terepviszonyok között az autó centrifugaként dolgozza a benne elhelyezett cuccokat. Arról már nem is beszélek, ahogy mindenünk kinéz. A folyamatos sivatagi és szavannai terep minden lukon nyomja be a port. Olyan finom és tapadós, hogy észre sem venni mikor bejön,de befed mindent szép lassan. Jelenleg homoksárga színű minden, a kispárnám, a ruháim, a kaja, egyszerűen minden. Már odáig fajult a dolog, hogy folyik ki ha valamit kiveszünk.

Mondanom sem kell kb. 2 hete nem tudtunk fürdeni. Egy hajléktalan is tisztább nálunk. Utálatos dolog, de már nem zavar ha a vízben homok van, és roszog a fogam alatt ha bármit eszek. 2 hete nem borotválkoztam, rumcájsz design-et hordok.

 

Szóval elkezdtem kínomban keresni a telefonom, mert nagyon hiányzik.Nem mintha Mauritániában lenne kapcsolat. De holnap átmegyünk már Maliba és szeretnék hírt hallatni magamról.

Kiforgattam az egész kocsit, kipakoltam, de semmi ! Ez fáj. Azt hiszem még egy próbálkozást majd megér ha Bamakoban kipakolunk belőle.

 

Ettünk a kocsi mögött a porban ismét, majd az aulában a kanapén aludtunk pár órát.

Délután megérkezett pár versenytársunk is. Ők mondták, jó hogy nem mentünk Tidjikába, mivel az egész mai szakaszt törölték.

Végre, estére tudtunk kicsit szórakozni is. Ezt már 2 hete vártuk, mivel eddig csak szívás volt.

Összeismerkedtünk tök jó fejekkel. Gyülevészi Tibi is a médiában van, és jó a pálinkája is.

Van itt egy holland srác (Rick) aki odahaza filmproducer. Na végre hazai vizeken evezhettünk. Nagyon hamar közös összhang alakult ki, és elmesélve neki az új filmtervemet, kiderült, hogy Holland részről Ő is gondolkodott már hasonlón, és nagyon tetszik neki az én megközelítésem. Véleménye szerint: Very, Very awesome! Benne lenne egy koprodukcióba.

Én nem tudom, jó lenne, de lehet fel kellene nőni hozzá nekünk, mindentéren.

 

Előkerült közbe a hozott sonkám, ami nagyon ízlett Nekik. Tibi hozta a Ágyas Rézangyal pálinkáját. Isteni volt. Kicsit elhajoltunk…majd fekvés.

2009.02.01. 12:50

2009.01.27 Atar-Tidjikja 430 km

 

 

Ébresztő Atarban egy kempingben, melyet csak Ők hívtak kempingnek. Valójában Európai értelemben szemétdomb volt. Igen, pont, úgy ahogy nálunk a Kommunális szeméttelepe. Ezt viszont csak reggel az ébredésnél vettük észre. Mikor éjjel felvertem a sátrat korom sötét volt, nem lehetett látni semmit. Ezt muszáj leírnom: Kimászok a sátorból, alig látok a fáradtságtól. Jobb kezem mellett, ahogy támaszkodok észre veszek valami furcsát. Nem hittem a szememnek, egy fél kecske volt, kissé porhanyós állapotban. Hamar felébredtem Körbenézve jöttem rá a hely igazi mikéntjére. Majd jött egy habibi és le akart gombolni 25 Euróra a kempingért. Jót beszélgettünk erről…

Eligazításon közölték, hogy ma nagyon kemény terep vár a mezőnyre. Full homoksivatag, jól felkészített kocsiknak. Csakis! Van kerülőútvonal annak, aki nem vállalja be. Sokan beronyóztak, és azt választották.

Mi egy kicsit morfondíroztunk, és úgy döntöttünk megpróbáljuk, hiszen ezért jöttünk.

Összeállt egy 4 autóból álló karaván, és így kissé nagyobb biztonságban érezve magunkat elindultunk a homokdűnék irányába.

 

Az első 60 km nagyon kemény autógyilkos kősziklás fennsíkon vezetett. Csattogtak a futóműalkatrészek, de nagyon élveztük. Mintha a Holdon jártunk volna. Egy amerikai űrhajós éppen elhelyezte a zászlóját az egyik domb tetején, majd visszaszállt az űrkompba.

 

Majd megláttuk a homoksivatag szélét. Ismerve a tegnapi balesetes napunkat, arra gondoltam bírja csak ki a kocsi. A négyes konvojban másodikként haladtunk, így mindig meg kellet várni, hogy az első átkeljen a nehezebb szakaszokon.

 

Egy darabig nagyon jól ment a mezőny, bent voltunk már teljesen, mikor egy magas homokdűne annyira megfogta a Tátóst, hogy megállt az oldalába. Egyszerűen kevés volt a lóerő. Lelassult és onnantól veszett fejsze nyele. Megállt.

Csak az vigasztalt, hogy a harmadik és negyedik autó már 1 dűnével korábban elásta magát. Ők már lapátoltak, hallottuk a CB-ből.

Annyi esélyem, volt lapátolás helyett, hogy mi emelkedőn álltunk. Azaz hátrafelé, lejtő! Hátramenetbe kapcsoltam és kinéztem egy keményebb talajt a két dűne között. Sikerült is padló gázon lefelé kiszabadulnom. Gondoltam, nem adom fel, és megpróbáljuk újra új stratégiával. Kettes felezőbe, nem kitiport nyomvonalon (itt keményebb), padlógáz, max lendület. Szórta az autó a homokot keményen, adtam az arcának, de felmászott, fent voltunk a tetején a környék legnagyobb dűnéjének.

Megálltunk forgatni, és bevárni a többieket. Ők ástak valamerre alattunk.

Közben észrevettük, hogy a semmiből elkezdtek gyűlni körénk az árusok. Leültek körénk és kipakolták a portékáikat. Kötöttünk is velük jó kis bartel üzleteket. Pl.: zoknimat ékszerre.

Nagy nehezen felért mindenki. Aztán megjelent egy Quad-os. Szembe jött velünk és azt mondja senki ne menjen tovább, mert mindenki, aki már tovább tart az már beragadt arrébb.

Én tovább akartam menni, a többiek megoszló véleményen voltak.

Végül a csapat egyedül hagyott a véleményemmel, és visszafordulót fújtak. Én azért nem akartam visszamenni, mert minden biztonsági felszerelésünk megvolt, ha bennragadunk, akkor is. Volt 5 napra elegendő víz, kaja, 150 liter gázolaj. És tudtuk az irányt, nem voltunk eltévedve. De egy autó már felelőtlenség lett volna, ha továbbmegy. Ezért visszafordultunk mi is. Mai napig bánom, de már késő vigasz.

Mielött elindultunk volna még előkerűlrt 1-2 helyi árus lány és mindenféle kézzel készített csecsebecsét árúltak. Bizniszeltünk is, de csere berébe. Én konkrétan a használt zoknimat adtam, mert az kellett mindenáron nekik.

Elindultunk a kerülőúton. Ezzel jól megszívattuk magunkat, hiszen 1200 km, és már du. fél 4 volt. Reggel 7 re Tidjikjába kellene lennünk. Lehetetlen, de muszáj. Vezettünk egész éjjel felváltva, de nem bírtuk.A korábbi több napi nemalvás sorozat után már ez nem ment. Aludni kellett valahol.De ez itt nem egyszerű. Ha az útszélére sátrat verünk kirabolnak, ha messzebb mennénk az úttól, akkor a homok ás el bennünket (kipróbáltuk).A kocsiban lehetetlen már aludni, amióta leszakadt a tetőtartó. Egyenesen áll a háttámla, mivel ide lett berakva minden. Hotel nem sok van, de ha ott megállunk akkor reggelre feltörik az autót és jó esetben a kocsi megmarad.Végül két óra kínlódás a kocsiban, zombi módban. Rég voltam ilyen fáradt.

Végűl úgy döntöttünk megyünk egyenesen Kiffába, a következő pontra és ott bevárjuk a mezőnyt, hiszen az innen ugyanolyan messze volt. Ezt tettük, és a másnap kiderült törölték Tidjikja-Kiffa etapot, mivel Tidjikjába nagyon kevesen értek be. Ki itt, ki ott akadt el. Így megúsztunk 1000 km felesleges utat….hála istennek!

 

macGyver-MCG FILMS TEAM

2009.02.01. 09:53

EREDMÉNY - 2009.02.01.

A Polgárőrök Bamakoba csapat a verseny vége előtt négy etappal 185 pontos teljesítménnyel az 55. helyen állt.

A VÉGEREDMÉNY: 311 pont, 48. hely!

Megjegyzés: a verseny alatt folyamatosan 108 versenycsapatról beszéltek a szervezők. A díjkiosztón Villám Géza 122 csapatról beszélt a versenykategóriában! Tehát 122-ből a 48. hely!

Emellett a Polgárőrök Bamakoba! csapat kapta az Év Médiaribanca díjat, melyet a médiaszereplésért, a médiamunkáért osztanak.

2009.02.01. 09:30

Véget ért a 4. Budapest-Bamako

Tegnap délben Bamakoban véget ért a 4. Budapest-Bamako a Banamba-Bamako 220 kilométeres etappal. A versenyben az utolsó héten kis pontkülönbséggel vezető Go Go Bamako Team egy 20 pontos büntetést kapott, miután lakott területen jelentősen túllépték a sebességkorlátozást. "A helyiek épsége és biztonsága mindennél fontosabb" - nyilatkozta Dr. Hegedűs Vera versenybíró. Az első 5 helyen álló csapat sebességét ma szigorúan ellenőrizték, hiszen a mezőny kis falvakon haladt át.

Eredmények:

4x4 Autós kategória

1. 17- 733 pont Lőrincz Attila, Nagy Miklós
2. 61- 718 pont Go Go Bamako Team, Turjányi János, Zsom Lajos, Nagy József Attila
3. 1.- 710 pont Raid Adventure Team - 710
4. 13- 691 pont Kartochvill Vilmos, Takács István, Hernádi Éva
5. 11- 688 pont Homokdune.hu

2x2 Autós kategória

1. 27. 237 pont Leipold Zoltán, Törő Tamás, Herwarth András

Motoros kategóra

1. 13O 29O pont Egerszeg Aircraft- Hodola Richárd

Külödníjak

Az év médiaribanca:
A polgárőrök Bamakoba- 81

Népek barátsága díj:
Cseh Hummer Racing Team 108-115

Sivatag bátor harcosa:
Semmi Kis Tünde 327

Gyurcsány Ferenc "Ezt elkúrtuk" emlékdíj
57-es csapat, akik még Veszprémben lábtörés miadt feladták

Teréz anya jótékonysági díj
Tibor & Tibor Sport Egyesület- Hungary for Africa

Low Budget Award
Paranormál Team 52

Bozót hőse díj
Norwegian Budapest-Bamako Team 106

Az év bozótjárata
A 7-es busz

Nem adom fel, míg egy darabban látsz különdíj:
RZG Team 29

Különdíj:
Panek Alexander 97

2009.02.01. 03:55

Beértünk! - 2009.01.31.

A Budapest-Bamako 2009-es futamán 81-es rajtszámmal, versenykategóriában induló Polgárőrök Bamakoba csapat 2009. január 31.-én, helyi idő szerint 12:35-kor, szintidőn belül megérkezett Bamakoba, a Hotel Salaam-nál lévő célba.

Ezzel elsődleges célunkat elértük.

Szériaautóval, egy dízel Mitsubishi L300-assal, életünkben először terepralizva, jelentős részben terepen, offroad módban közlekedve, adott gps koordináták között akár több száz kilométereken át légvonalban navigálva újoncként is várhatóan a 108 autós versenymezőny első felében végeztünk. Mindazok ellenére, hogy egy bosszantó 10 forintos hiba miatt január 19-e hétfő reggeltől január 21-e szerda estig Spanyolországban rostokoltunk a modern hiperszuper márkaszerviz hozzá nem értése miatt, ezzel 4 etapot kihagyva, legalább 200-250 pontot elvesztegetve...

Mauritániában N'Takkhatban és Kiffában adtunk át adományokat.
Maliba érkezve az első utunkba eső faluban adományoztunk.

A rali utolsó napjáról:

Banamba (Karadje melletti iskola igazából) - Bamako... nem nagy távolság.

Reggel az iskolánál műsorral köszöntötték a helyiek a Bamako mezőnyét. Itt külön erre a célra készített iskolaszer csomagot hagytunk.

Ezután 5 feladatos versenylapot kaptunk, melyből azonnal töröltek is 2 feladatot.
A kezdeti mintegy 30 kilométer terepszakasz jól ment, az első feladat meg is lett.
Azonban Bamakoba, a további pontokhoz érkezve akkora dugó volt, hogy nem maradt időnk két feladatra (közte egy hegymászósra), inkább a biztos célbaérést, az etap szintidőn belüli teljesítéséért járó pontokat szereztük meg. Ha elmegyünk a két kihagyott feladatra, a késedelem miatt valószínűleg a teljes mai pontjainkat elvesztettük volna.

Itt vagyunk, jól vagyunk és ez a fontos. A Polgárőrök Bamakoba! csapat többször is vesztett helyzetből állt fel, 3 etap lemaradást hozott be 34 óra alatt. Ezután megpróbálkozott a legkeményebb dűnés etappal is, mely csak felkészített terepjáróknak való. Miután ennek első négy feladatát teljesítettük, beláttuk, nem tudunk tovább menni, így 1100 km-es kerülővel, egész napon és éjjelen át vezetve ismét beértünk reggelre, még időben a következő napi szakasz rajtjához, amit azonban addigra töröltek.

4 nappal ezelőtt az 55. helyen álltunk, szoros versenyben. A végeredményt ma este tudjuk meg, Bamakoban, a Club Ibiza-ban lezajló díjkiosztón és eredményhirdetésen. Holnap, február 1-én megírjuk nektek is.

Szintén holnap, délelőtt 10 órakor megyünk Bamako egyik szegénynegyedbeli iskolájába, ahova kb. 1200 gyerek jár. Adományunk java részét ott tesszük le.

Utána, 13 órára megyünk az V. Mohamed ingyenklinikához, ahova a mintegy 2 millió Ft értékű kötszert, gyógyszert, ágyneműt és hasonlókat hoztuk, illetve hozta a Hercegh Trans kamionja.

Február 1-én, délután 4 órakor focimeccs lesz a Bamako mezőnye és mali lakosok között Kalabankoroban.

Köszönjük valamennyi támogatónknak az úthoz nyújtott segítséget.
Köszönjük családunknak azt a szinte viszonozhatatlan támogatást, melyet a verseny előtt és alatt nyújtottak nekünk. Hiányoztok!

Ez még nem a végső beszámolónk... ezt most, a célbaérés után írjuk, még nem ülepedett le bennünk az elmúlt 15 nap. Írunk még! Képek, filmek is vannak, lesznek!

Polgárőrök Bamakoba! - a 81-es csapat

Mozsgai Endre
Szabó Tamás
Svigelj Sándor

2009.01.31. 21:41

A feladat teljesitve. A Hetes busz Bamakoban.

2009.01.31. 18:39

A célban!

krizso76 2009.01.31. 17:20:18

Friss hír Norbitól: Szerencsésen beérkeztek a célban Bamakoban, 40 fok meleg van, ellenben az előre kifizetett és lefoglalt szállásuk ( A Kempinski***** Hotelben ) nem áll rendelkezésre, nekik sem és másoknak sem, amiért izzik a hangulat a szálloda halljában, ordibálás, tömegverekedés közeli hangulat. Várjuk a folytatást és a happy endet. Remélem hamar megkapják a jól megérdemelt 5*-os szobájukat, mert aztán készülniük kell az esti hatalmas bulira :)

 

2009.01.31. 18:22

Anyázás és lökdösődés a Salem hotelben

A Bamako hagyományos befutója a mali fővárosban a líbiai kézben lévő Salem hotel. A parklolóban a helyi autónepperek várják a verseny résztvevőit: akik nem akarnak újabb 8000 kilométert megtenni, jó áron megszabadulhatnak a terepjáróiktól, személyautóiktól.

A szombati befutón azonban több mint száz magyart kiábrándító hír fogadta a szállodában. A Salem ugyanis kiadta az előre lefoglalt és kifizetett szobákat, és a szállás nélkül maradottak hiába vártak magyarázatot. A szervezési ügylet ráadásul bürokratikus káoszba fulladt: se szoba, se pénz. Sokan 4-500 eurót fizettek be a futam helyi szervezőjének számlájára. A résztvevők a hotel halljában hangot is adtak csalódottságoknak, erős szavakkal próbálták elérni, hogy a magyarul jól beszélő szervező csináljon már valamit. A többórás, néha lökdösődésig fajuló üvöltözésnek azonban nem sok erdeménye lett. A versenykategóriás résztvevőknek egyelőre máshol kell szobát keresniük, és a pénzt sem kapták vissza.

2009.01.31. 12:02

14. nap - Bamakoi érkezés

A mai nap a hivatalos Bamakoi érkezés napja, persze mind a túrázók mind a versenyzők már a tegnapi napon elkezdtek befutni a városba, de a lemaradók lehet, hogy csak holnapra érnek oda. A Bamako tábla mellett már keményre taposták a földet, mivel minden csapat megáll mellette fényképezkedni. Közel 40 fok van, így végre senki sem fagyoskodik, mint az úton sokáig.

Az éjjel kaptam üzenetet a Kuzin Teamtől akik már felverték a sátrukat a kocsik között. Szergejből már lassan kiürülnek az adományok, így kényelmesebben el fognak férni a visszaúton. Ma nekiállnak a kocsi tüzetes átvizsgálásának és felkészítik a visszaútra.

Az Ózd-Bamako Express menetrendszerűen befutott az állomásra, a srácok a mai napon ejtőznek, leengedik a mozdonyból a fáradt gőzt, kipakolták a csomagokat, és ráálltak a vonatfordítóra. Nem sok idejük van, már várja őket itthon a munka, emiatt holnap már indul a Bamako-Ózd Nemzetközi Intercity járat, ami az Ózd-Bamako Express-hez hasonlóan, de gyorsabban és kevesebb megállással fog robogni hazafelé. A srácok kicsit fáradtak, de boldogok, hiszen volt részük kalandokban, mégis rendben elérték a céljukat. Most már viszont várja őket a család és a gyerekek.

A Bud Spencer Team már tegnap továbbadott a kocsiján, a Prompt Pharma, a MonoBau, a Pasák, a Hummeres csapattal együtt egy bamakoi hotelben várakoznak a többi befutóra.  A svéd bikiniválogatott busza lerobbant, emiatt csak három nap múlva érkeznek.

A Fjord-Riders norvég versenyzőcsapat is befutott Bamakoba, a Lada Niva aránylag jól viselkedett, de nehézségeik vannak az eladásával.

A fórum szerint a 327-es Watt Energy Team ( Semmi-Kis Tünde és Perepatics Richárd) éppségben megérkeztek Bamakoba! 

A verseny eredménye ismeretlen. Amennyire pontosan adták meg az első napokban a szervezők, az idő előrehaladtával annál ritkább híreket lehet róla kapni. Ha minden igaz ma lesz az eredményhírdetés, de azt, hogy arról mikor kapunk információt bizonytalan. Sebaj a részvételi díj a fontos!

2009.01.31. 10:11

Friss Hírek - 2009.01.30-31

14. Nap. Január 30.
Cél: Karadje Napi autózás: 346 km
Eligazítás: Táborhely. Reggel 7 óra.
A mai etap már végig a bozóton vezet. Navigációs szempontból is nehéz lesz, hiszen a térkép nem jelzi az utat. A mai útvonalhoz három városnevet adunk csak meg.:
Korera Kore
Torodo
Kolokani
Karadje
Ez alapján kell eljutni a mai célig és megoldani a feladatokat. Ma is nagyon figyeljetek az ösvényekre! Cigarettát ne dobáljatok ki a kocsiból! A navigációban ma inkább a helyi erőkre támaszkodj, mint a GPS-edre. Mindig legyen nálad pár apró ajándék! Karadjeben a szállás a helyi iskola udvarán lesz. Fizetni füzetekkel, tollakkal és egyéb
tanfelszerelésekkel lehet. Semmit ne hozzatok, ami elektromos. Villanyáram nincs! Jó lenne még sötétedés előtt ideérni.
Keressétek Monsieur Traorét a tanárt. Már várnak minket.
Bivouac N13 32.841 W7 32.703

15. Nap. Január 31.
Cél: Bamako Napi autózás: 145 km
Eligazítás: Tábo rhely. Reggel 9 óra.
Ez ma már a finis. Ma már csak pár kilométer földút van hátra, amíg ki nem jutsz az aszfaltig. Ma már nem lesz sok feladat sem. Ma már csak egy feladatod van, hogy beérj a célba. A célkapu a Salaam hotel előtt lesz 11 órától. A Libya Hotel előtt gyere el a folyóparton és utána a második hídnál fordulj el jobbra.
Itt a célkapu:
N12 37.821 W8 00.565

Záró buli és díjkiosztó
A záró buli 21:00 órakor lesz a Club Ibizaban.

Jótékonysági események:
A “Fogadj Örökbe Egy Falut” programot az idén is folytatjuk. Sajnos az elmúlt években, amikor minden csapat örökbe fogadhatott egy falut, sokszor nem, vagy kevés ajándékkal jutottak csak el a csapatok az adott faluba. A csalódottságot elkerülendő, az idén kollektíven fogadunk örökbe településeket. Arra kérünk, hogy az ajándékaid egy részét Mauritániában, a másik részét pedig Maliban add át a rászorulóknak.
Mauritánia
N'Takkhat - N 16°49.308 W 011°43.244 – Ez egy kis falu Kiffa előtt 50 km -re.
Ha Kiffába Nouakchott felől jössz, vagy Tidjikjából Kiffa felé a betonúton, akkor látogasd meg ezt a falut ajándékokkal. Jelezték, hogy szolárpaneleknek nagyon örülnének, mert áram nincs a faluban. Gyógyszereknek, gyerekruháknak, játékoknak, iskolai felszereléseknek, elemeknek, zseblámpáknak, víztisztító berendezéseknek, szerszámoknak és ehhez hasonló hasznos dolgoknak is nagyon örülnének. Edbelggui - N18°23.937 W11°35.585 – Ebdelggui szintén egy kis falu. Ha Kiffába Tidjikja felől jössz, akkor látogasd meg ezt a falut ajándékokkal. Ők is jelezték, hogy szolárpaneleknek nagyon
örülnének, mert áram nincs a faluban. Gyógyszereknek, gyerekruháknak, játékoknak, iskolai felszereléseknek, elemeknek, zseblámpáknak, víztisztító berendezéseknek, szerszámoknak és ehhez hasonló dolgoknak is nagy hasznát vennék.

Adleganne (16°02.671 W 010°55.863) & Tachott (N 15°44.680 W011°00.475) – ORVOSI ÉS EGÉSZSÉGÜGYI FELSZERELÉSEK, GYÓGYSZEREK.
Ez a két falucska Mauritánia legszegényebb régiójában található. Ha Kiffából Kayes fele mész földúton, akkor meglátogathatod őket. Egyébként a “falufőnökök” meg fogják látogatni a Budapest-Bamako táborát Kiffában. Itt a Le Phare Du Desertben csinálnak egy gyűjtőpontot, ahol le lehet adni számukra egyszerű egészségügyi ajándékokat. A faluban nincs orvos, tehát ne bonyolult orvosi felszerelésekre gondoljatok! A legalapvetőbb dolgoknak is örülni fognak: fájdalomcsillapító, aszpirin, gyerekeknek lázcsillapító, szemcsepp, orrcsepp, elsősegély holmik, fertőtlenítők, antibiotikumok, stb. Kérünk segíts ezeken a falvakon gyógyszerekkel, kötszerekkel!
LEGYEN AZ AUTÓD MENTŐAUTÓ EGY MAURITÁN FALUBAN!
Ha mentővel jössz, vagy az autód átalakítható mentőnek, akkor jelezd nekünk és Mauritániában keresünk neki egy otthont.
Rengeteg falunak semmilyen járműve nincs ilyen célra. Bármit át tudnak alakítani mentővé vagy betegszállítóvá.
Mali Diema – Village Ventures Learning Center Ha Kiffából Bamakoba vagy Kayesból Bamakoba betonúton mész, vagy már eleged volt az offroadozásból és aszfalton akarod megtenni az utolsó pár száz kilométert Bamakoig, akkor mindenképp látogass el Diemába. A fő út mellett található falut a Michelin térkép is jelzi. Egy korosodó, de nagyon jó fej angol hippi, Pam Young nyugdíjas napjaira elfoglaltságként alapított egy oktatási központot, amelynek célja, hogy olyan dolgokra tanítsa a helyieket, amivel ki tudják magukat emelni a nyomorból: varrás, téglakészítés, gyertyaöntés,
kertészkedés, számítógépes ismeretek, stb. Pam célja, hogy az iskolába bevezesse az internetet is. Minden használt hardware-nek, kábelnek, nyomatónak, monitornak, stb. nagyon örülnek - ezenkívül pedig bármilyen olyan dolognak, tárgynak, szerszámnak, kis gépnek, eszköznek, amivel valaki el tud kezdeni dolgozni és pénzt keresni. Például használt varrógépeknek mindig nagyon örülnek. Egy használt mechanikus varrógép pár ezer forint, de biztos megélhetést biztosíthat egy mali családnak hosszú évekre. Bármi olyan használt kisgép, szerszám, ami már otthon felesleges, kincs lehet az itt élőknek. Ezenkívül bármilyen más apró ajándéknak is örülni fognak. Január 29-én és 30-án várnak
ránk. Ha akarod, itt is lehet éjszakázni a faluban.
Karadje – Iskola – A versenykategóriában ez az utolsó táborhely. Az utolsó etap előtti éjszakát
Karadje iskolájának kertjében tölti a mezőny. A szállásért nem kell fizetni, de kérünk, hogy a vendégszeretetet iskola-felszerelésekkel és tanfelszerelésekkel viszonozd. Kréta, zsírkréta, ecset, festék, papír, ceruza, toll, füzetek, könyvek, játékok, vonalzók, körzők, tolltartók, térképek, stb. mind nagy örömet fognak okozni ebben a kis faluban. Elektromos dolgokat ne hozzál! Áram nincs. Monsieur Traorét kell keresni.
Lafiabougou Általános Iskola – Bamako – Ez Bamako egyik szegénynegyedének iskolája, ahova 1200 gyerek jár. Nagyon sok gyerek nem tudja befejezni a tanévet, mert a szülők nem tudnak füzetet, ceruzákat vagy tankönyveket venni nekik. Az iskolának szüksége van minden apró és nagy segítségre. Amit kértek, komputer, fénymásoló (a tankönyveket így le lehet másolni), bútorok, bármilyen alap iskolai felszerelés, tanfelszerelés, segédeszköz, ceruzák, tollak, játékok, iskolabútor. Az áramot is be szeretnék vezetni az iskola minden termébe. Bármilyen elektromos felszerelés, kábel, kiegészítő, stb. hasznos lehet. Az iskolát február elsején reggel tízkor kollektíven látogatjuk meg. Clinique Medicale Mohamed V – Bamako – Nyomorúságos sorban élő bamakoi szegényeknek biztosít ingyen orvosi ellátást ez a klinika, ami minimális állami támogatást kap. Ahhoz képest, hogy cukorbetegségtől, nőgyógyászaton át a kardiológiáig az orvostudomány mindegyik ágával foglalkoznak, hihetetlenül nincs semmilyen alapfelszerelésük az orvosok jó szándékán és lelkesedésén kívül. Bármilyen egyszerű orvosi műszernek nagyon örülnének - a sztetoszkóptól kezdve a vérnyomásmérőn át a sterilizáló gépekig. Egyszerű kötszerek, orvosi kesztyűk, fájdalomcsillapítók és alapvető higiéniai tárgyak is megváltást okozhatnak a klinika életében. Aki még nem járt ilyen helyen, az elképzelni sem tudja, hogy bármilyen kis ajándék milyen nagy segítség lehet. A klinikát egy órakor kollektíven látogatjuk meg.

2009.01.31. 00:10

A befutó előtt egy nappal: a Hetes busz száguld, ajándékoz, megeteti és megitatja a fáradt vándorokat.

2009.01.30. 21:16

A Szászvári Rally Team és a Passat megérkezett Bamakóba!!

Örömmel tudatom az itthon szurkolóknak, hogy az egész csapat autóstul mindenestül beérkezett Bamakóba. Most már légkondis szállodában élvezik a pihenést. Szerintem hamarosan jelentkeznek. :-)))

 

süti beállítások módosítása